• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur fungerar YouTube - ekonomiskt ?

F

F.d. 55451

Guest
Vi kommer alla i detta forum för att få eller ge information och för att komma varandra genom.
Det finns många sätt att kommunicera utöver direkt text.
Länkar till webbplatser egna bilder, videor, osv
Tack som kan förstås på många olika sätt - beroende på den skriftliga innehåll eller utelämnat tack.

Vad jag undrar är YouTubes gradvis nedgradering av information hur mycket en video ses.
För mig är det en önskvärd indikation på vad som har intresse från omslagsbild eller ämne.
I HBK kan åtminstone läsa antalet visningar, men det är mestadels också ett betalt medlemskap som upprätthåller möjligheten till hemsidan.
Hur fungerar YouTube - ekonomiskt :confused:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur fungerar YouTube - ekonomiskt ?

Det finnes en god del reklame på YouTube, både synlig og som sponsede videoer slik at de kommer opp først ved søk. Har sett tall på inntektene for YouTube og de er ikke små.

F

F.d. 55451

Guest

Någonstans läste jag att man i YouTube bör vara kommersiell och tjäna "pengar" på video för att få Analytics eller räkning att fungera korrekt.

Jag verkligen inte kommer att göra mitt videoklipp kommersiella.

Om så är bättre att hitta en annan "gratis" upload hemsida videor där räkningen fungerar utan kommersiella incitament.

Har någon erfarenhet?

PS. Om YouTube fästar reklam att välja bort, eller om Google reklam på söksidor - det blandar jag inte i.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Aha ! :) :)o:)
Irriterad av Youtube att göra affärer, försökte jag följande
1) skapade en Vimeo-konto och laddade upp en video (YouTube är fortfarande toppen för mig)
- Ingen omedelbar förändring
2) skapade affärsmässighet på en kanal jag använder för att testa, och inte inbäddad någonstans
3) laddade upp en film mer
4) bort de dåliga filmer med litet antal tittare - 2 av 39 videor
- Då kom den stora förändringen

Jag drar slutsatsen att Youtube inte vill att fylla databasen med skit filmer.

Det är ett klokt läge - om, men svårt att säga användarna direkt.

Från igår till idag, Youtube förbättras avsevärt förutan, i funktionerna SKAPA-STUDIE.

Det har blivit något lättare att skapa rörliga bilder och ljud
- Som vi upplever det själv på fläcken,
och kan berika andra.

Toppen