• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur fungerar vattensystemet?

C

cheetah1

Guest
Hej! Jag är ny här!

Familjen har precis köpt en Hobby 600 FSe från 1999. Jag har gått runt och lyft på luckor och tittat under och kliat mig hårt i hårbottnen. Färskvattensidan kan jag räkna ut utan större problem, och jag antar att färskvattentanken är den man kommer åt genom en lucka framför diskbänken (vit plastlåda med två stora skruvlock, som jag förvisso inte får loss, något knep?), man var i hela friden sitter gråvattentanken, och hur tömmer man den? Instruktionerna som följde med är ytterst bristfälliga, allt som visas är en bild som jag inte för mitt liv kan komma på var den är tagen. Skulle möjligen kunna vara under soffan, men där sitter bara varmvattenberedaren och vattenpumpen, samt nån frostskyddsventil...

Edit: Dessutom när jag spolar för fullt i diskhon och/eller handfatet så börjar det rinna ungefär under bodelsdörren. Är det nån överfyllnadsgrej, är det där man tömmer gråvattnet? Isåfall hur?

Hjälp!
 
Senast redigerad av en moderator:
C

cheetah1

Guest
Sv: Hur fungerar vattensystemet?

Har nu hittat Y-kopplingar under bottenplattan i tvättställsskåpet, så jag ska testa att byta därifrån, så får vi se vad som händer. Resten verkar ju tätt än så länge... Åker och köper slang imorron...
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Hur fungerar vattensystemet?

Nu har jag bytt från kopplingarna under tvättställsskåpet och guess what? DET ÄR TÄTT! :mcride::mcride::mcride:

Äntligen slipper jag oroa mig över det!
 
Toppen