• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur formaterar man om poi filer

B

Bosse & IngaLill

Guest
Jag har en garmin 7200 och hittar ibland filer med olika poi,s som jag skulle vilja ladda ner men det går inte då de flesta är i csv format. Min fråga är,, kan man på något sätt formatera om csv filer till ett format som vill tala med Garmin,,
Hälsningar
Bosse
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Hur formaterar man om poi filer

Bosse, sök här på forumet, det har skrivits mycket om detta. Vad jag kommer ihåg finns ett program som heter PoiEdit som kan konvertera. Sen tror jag du behöver programet PoiLoader från Garmin, allt gratis.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hur formaterar man om poi filer

Jag har en garmin 7200 och hittar ibland filer med olika poi,s som jag skulle vilja ladda ner men det går inte då de flesta är i csv format. Min fråga är,, kan man på något sätt formatera om csv filer till ett format som vill tala med Garmin,,
Hälsningar
Bosse
Garmin har ju alltid haft csv-filer, är Garmin 7200 undantaget?
 
B

Bosse & IngaLill

Guest
Sv: Hur formaterar man om poi filer

Garmin har ett program för in laddning av POI som heter POI Loader och finns att ladda ned från deras hemsida. Programmet jobbar med csv-filer
/ Lennart

Hej igen,,
Jodå,, jag hat poi Loader men tyvärr vill min Garmin inte låta mej använda cvs filer i alla fall,, alltså är inte problemet csv filer utan det är mitt sätt att hantera min Garmin
Jag får försöka igen,,,
Tack för alla svar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hur formaterar man om poi filer

Det finns fler navigatorer som använder csv-filer, bl.a. Navman men dessa skiljer sig lite från Garmins. Om du läser in filen med POI-Edit så kan du spara den i nästan vilket format som helst.
 
Toppen