• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur får man loss kylskåpet?

F

F.d. 9480

Guest
Jag hittar inte hur jag ska kunna få loss kylskåpet på en Pilote R450 från 1987.
Någon som vet? Var är den fastskruvad?
 
F

F.d. 53086

Guest
Sv: Hur får man loss kylskåpet?

På mobila kylskåp brukar det sitta 4 st plastpluggar som döljer skruvarna som är dragna i sidoväggarna. Pluggarna hittas på den yta som dörren täcker när den är stängd. Just Din bil och vilket kylskåp det sitter där känner jag tyvärr inte till.
Lycka till/Janne
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Hur får man loss kylskåpet?

Kylskåpet sitter fästat med 4 stycken långa plåtskruvar, 2 på vänster sida och 2 på höger sida samtliga 4 sitter dolda under plastploppar. Dom sitter i kylskåpets främre del. Innan du gör någonting över huvudtaget skruva bort avgasstoset ( 4 skruvar) och lyft ut rörstumpen, på utsidan av husbilen annars bryts det sönder. Sen är det bara att dra fram kylskåpet.

Lycka till

Bästa hälsningar
Claes och Carina
 
F

F.d. 9480

Guest
Sv: Hur får man loss kylskåpet?

Hej!
tack för svaren!
Då försöker jag!
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Hur får man loss kylskåpet?

Och en viktig sak till, baktill på kylskåpet innanför en liten aluminiumkub 8x8x6 cm sitter brännaren, den kan du sota och göra ren om det behövs ev också byta munstycke om det är gammalt, men munstycket är känligt man får inte ta på det över själva hålet som är som en diameter på ett hårstrå. Munstycket sitter på själva ingången på brännaren och ser ut som en liten rund plåtbit med hål i mitten.

Starta upp kylsåpet och kontrollera att lågan fungerar på alla 3 effektlägena innan du sätter tillbaka plåtkuben.

Gasoltillförseln till kylskåpet kan bestå av ett långt hoprullat kopparrör eller en bit gummislang som ligger ovanpå kylskåpet, om det är gummislang passa på att byt den också.
:mh:


Bästa hälsningar
Claes och Carina
 
Toppen