• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur få färska kartor till Kenwood DNX 7260 BT

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Är det någon som vet hur man gör eller kanske har uppdaterar kartmaterialet till en Kenwood DNX 7260 BT ?

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Hur få färska kartor till Kenwood DNX 7260 BT

Är det någon som vet hur man gör eller kanske har uppdaterar kartmaterialet till en Kenwood DNX 7260 BT ?

Kan se den bruger Garmin til navigation.

Kanske du kan downloade garmin webupdater och mapupdater på Garmin | Follow the leader . Och sedan oprette deg på Mygarmin.

Om du harefter sätter SD /usb stickan i datoren, burde Mygarmin ( indlogget ) finde dit kart och eventuelle softwareopdateringer også.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Kan se den bruger Garmin til navigation.

Kanske du kan downloade garmin webupdater och mapupdater på Garmin | Follow the leader . Och sedan oprette deg på Mygarmin.

Om du harefter sätter SD /usb stickan i datoren, burde Mygarmin ( indlogget ) finde dit kart och eventuelle softwareopdateringer også.

Tyvärr. Fungerar inte på Kenwood med Garmin navigationsprogram. Måste nog vara enbart Garmin navigatorer. Får väl tala med JR larmservice där jag köpt apparaten.

F

F.d. 25023

Guest

Jag var hos JR Larmcenter någon vecka sedan. Då sa dem att Kenwood har Garmin som navigator och att kartorna & POI's fungerar precis som på Garmin GPS.

Hoppas du får din uppdaterad!

hälsning
jyrki

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

På den hemsidan står det :
"Contact your Kenwood dealer to order map updates."

så jag får väl göra det.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Talade idag med JR Larmcenter om uppdateringen.
Den kostar 1195:- men dom tyckte inte det att jag skulle uppdatera eftersom jag köpt apparaten i Oktober 2010 och då hade färska kartor. Konstigt med tanke på att den ombyggda vägbiten vid Götene inte finns med utan där är jag ute i naturen och åker. Den har funnits med på min gamla Navigon i över ett år.

Toppen