• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur få bort annonser i nättidningar?

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Nu är måttet rågat!
Öppnade Aftonbladet.se nyss och kunde inte läsa en enda artikel på skärmen - bara annonser.
I Expressen så går det fortfarande att läsa någon / några artiklar i alla fall.

Har glömt hur jag gör för att blockera annonser - gjorde det sist för sisådär 10-12 år sedan.

Nån/några nackdelar med att blockera annonser???

Har Vista och IE (reserv Firefox)

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Hur få bort annonser i nättidningar?

En kompis lade in AD-block, tror jag det heter, i min burk. Vet inte om det hjälper dig men...

F

F.d. 4220

Guest

Det finns flera lösningar till Internet explorer, men dem har jag inte provat. Om du envisas med att vilja ha Explorer ( ;) ) kan du testa Simple-adblock...

De jag testat och som fungerar bra är Adblock plus till Chrome respektive Firefox

Det finns nackdelar med att använda adblock. Och det är att en del siter inte visar något alls, då allt spärras. Men det finns en ikon i eller vid adressfältet där du kan stänga av blockeringen, så du kan se sidan utan blockering.
Och eventuellt så kanske man kan ta det som en nackdel att siteägarna lägger dit ännu mer reklam som kompensation för att såna som jag inte ser dem...

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest

Jag har ju tidigare i denna tråd tipsat om Adblock Plus till Chrome som jag använt en tid.

Den senaste tiden har jag upplevt att den inte klarat av att rensa sidorna så som jag förväntat och att det inte hjälpt att jag lagt dit egna filter, då annonserna var tillbaka dagen efter.

Så jag har nu bytt till AdBlock istället (utan plus) och ännu så länge så fungerar den mycket bättre än min gamla. Så om ni vill lägga till adblock till Chrome, ta den jag länkar till i detta inlägg istället för den ovan.

//Stefan

Toppen