• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

F

F.d. 4380

Guest
Undrar hur ni fäster era vintertäcken på ovansidan,ni som har Integrerade husbilar.
Vi har en Carthago 47I som vi har fått hem ett vintertäcke till, men blir inte riktigt klok på vart man skall fästa dom övre fästögglorna på vardera sidan på täcket.
Bilen har alltså ingen passagerardörr.
Använder ni sugproppar ??

Tacksam för råd o tips,skall ut i helgen !!

Roger :spinny:
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Var till Jula o köpte 2st. sådana för 79kr st.

Sugkopparna får duga tills någon kommer med ett bätre förslag !!

Roger
 
Senast redigerad av en moderator:

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Hos Watskibutikerna eller andra väsorterade båtfirmor, bar göra ett hål i vintertäcket och skruva fast "piggdelen" i karossen, så har jag gjort.
Kapelltillbehör
f18170-2-4.jpg
TRYCKKNAPP TENAX
Med dubbel skruvbas (även för popnit) dubbelförkromad. 4/förp. inkl. nyckel.

Art nr Pris/fp 18170-2-4230:-
 

lyttge

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
1176
Medlemskap
2024
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Vi har en helintegrerad Carthago, och med isoleringen medföljde sugproppar som
i och för sig inte fungerade så bra, dom lossnade. Jag skall köpa "fenderfästen" av rostfritt
syrafast hos en båtfirma, som jag popnitar fast med syrafasta popnitar. Detta gäller dom
övre fästena, dom undre främre skarvades med gummiband och fästes under framflygeln,
Dom bakre nedre har jag inte löst färdigt, men blir troligen som dom övre med fenderfästen.
Detta gäller Carthagos orginalkapell.
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Hej jag skulle inte få för mej att borra en massa hål i taket för att fästa ett ev, kapell, borra o popnita, aldrig, pga ev. vattenläckage. Nilsman
 

jerkerfot

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
2127
Medlemskap
2024
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Tjena
Misstänkte att det var du på utläggningen.
Ligger i husbilen i Taxinge och har det bra.
Hälsa blomman,hund och barn

Hasse
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Godmorgon alla !!
Innan så drastiska åtgärder som att borra hål i karossen,prova att limma på små plastkrokar som du köper på ICA / Konsum för ca, 12:- ,ställ v,torkarna i mittläge och fäll dessa utanpå täcket ,detta enkla system funkar bra.Kolla Min Husbil.
Mvh Bernt
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Godmorgon alla !!
Innan så drastiska åtgärder som att borra hål i karossen,prova att limma på små plastkrokar som du köper på ICA / Konsum för ca, 12:- ,ställ v,torkarna i mittläge och fäll dessa utanpå täcket ,detta enkla system funkar bra.Kolla Min Husbil.
Mvh Bernt

Vilket lim har du använt ?

Roger
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Håller med aldrig skulle jag borra i karossen med tanke på all fukt som kan komma in samt så är ju en popnit knappast tät då du har centrum/dragpinnen som är separat frå själva niten .
Det är en anledning till att jag skulle rata en ev. intresserad bil vid köp .

Hellre sugpropp dom få gånger man använder kapellet och då på en ren kaross men sen är det lite att man tar ju bort all fin utsikt som man har genom rutan .
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt kommande projekt vid byte.

Jag kommer nog vi byte att kolla om man kan köra kupéfläkten på lite låg fart mot rutan samt ha spjället på recirkulations funktionen så tar man luften inifrån .

Kan man även lägga en separat plus till kupéfläkten från bodelen så skipper man ju ta bildelsströmmen ..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Hur fäster ni era vintertäcken på Integrerade husbilar ??

Hej
Det är sådana krokar med dubbeltejp på,testade om dom skulle sitta kvar och det har dom gjort hitills,
trillar dom av år det ingen större förlust,men då vet jag att nästa omgång krokar måste limmas med nåt starkare lim,huvudsaken att det får härda ordentligt.
Bernt
 
Toppen