• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur brukar jag mina POIs

F

F.d. 53127

Guest
Jag har köpt en Garmin 710. När jag lagt över POIs till GPS från hemsidan så fungerar allt. Men sen slutar min begåvning. Hur nyttjar jag de inlagda POIsen? Poppar de upp en varning på skärmen när jag närmar mig en koordinat eller måste jag ställa in ett färdmål?
Blir det automatiskt någon form av logga för campingplats eller tankstation?
Noll koll på moderniteterna!!!!
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Hur brukar jag mina POIs

Hej.

Jag antar att Du laddat dina POI med Garmins POI-Loader.

Då kan man ställa in så att man får larm på ex.vis Fartkameror.
Annars letar du bara rätt på ex.vis en camping du vill besöka och gör en rutt dit.

/Knausen
 
F

F.d. 53127

Guest
Sv: Hur brukar jag mina POIs

Fartkamerorna larmar men inte campingplatserna. Man måste alltså skriva in den camping man avser att besöka?
:confused:
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Hur brukar jag mina POIs

Antingen det eller så öppnar du mappen campingar, ställplatser, affärer eller vad du nu vill göra. Då visas de ungefär 20 närmaste. Om det du vill besöka inte finns bland dem så skriver du namnet och om platsen finns så visas den i en ny lista.

//Roger
 
F

F.d. 53127

Guest
Sv: Hur brukar jag mina POIs

Tack Jag börjar fatta. Kan man skapa en ny mapp i Gps-en. Som den är nu får jag öppna intressanta platser och skriva camping i ruta Skriv namn?
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Hur brukar jag mina POIs

När du tryckt på VART? så tryck på "Pil neråt" i nedre högra hörnet. Då kommer det fram en ruta som heter "Extra". När du klickar på den så kommer rubriken "Egns intresseplatser". Där hittar du alla de POI:s som du har matat in. Där kan du sedan välja vad du vill ha tag i. Klicka på namnet till den su vill åka till och sedan på "Kör".
Du ser dem som ligger i närområdet, beroende på var du befinner dig när du har din Garmin påslagen och i kontakt med sateliterna. Vill du ta fram en POI som ligger någon annanstan så få du klicka på texten "Nära..." som visar sig i nederkanten när du klickat på "Vart?". Där kan du sedan välja något samhälle i närheten av den POI som du söker.

Jag har också en 760 och det tog lite tid innan jag upptäckte att man skulle ta sig vidare genom att klicka på neråtpilen.

Lycka till
EssoJ
 
Toppen