• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur bevakar jag websida med RSS?

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!
Våra holländska globetrotter har precis varit och hälsat på och fortsatt för att övervintring på Sicilien och den italienska "klacken" i Puglia.
De för en slags dagbok på Camperlife.eu och jag vill automatiskt få ett mejl då den uppdateras.
Tekniken heter RSS (som rymmer mycket mer) men jag vet inte hur jag skall abonnera.
//Conny
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: Hur bevakar jag websida med RSS?

Hej!
Enligt vad jag kan se när jag går in på denna sida så finns det två ställen att trycka på. Antingen längst upp till höger där det står "Abonneer via RSS". Tryck på den så kommer en svensk sida fram, gulmarkerad ruta,där du kan trycka på en länk där det står "prenumerera på denna feed" .
Eller längst ned till höger står det RSS där borde du också kunna prenumerera.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Hur bevakar jag websida med RSS?

Hej!
Enligt vad jag kan se när jag går in på denna sida så finns det två ställen att trycka på. Antingen längst upp till höger där det står "Abonneer via RSS". Tryck på den så kommer en svensk sida fram, gulmarkerad ruta,där du kan trycka på en länk där det står "prenumerera på denna feed" .
Eller längst ned till höger står det RSS där borde du också kunna prenumerera.
Ja det har jag sett men kan inte hitta något ställe där jag kan skriva in min epostadress.
//Conny
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur bevakar jag websida med RSS?

RSS er avhengig av en klient, om den er i egen PC (mange mail-klienter og noen web-lesere har denne funksjonen) eller en tjeneste på en server så er det denne som forespørr på webserveren regelmessig etter nye innlegg.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Hur bevakar jag websida med RSS?

OK, men hur abonnerar jag på sidan som jag frågade om?
//Conny
 
Toppen