• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur beställer man miljömärke för Frankrike?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
916
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Hej.

Kan någon göra en steg för steg för dummies, för jag får inte ordning på beställningen av miljödekalen. (Crit’Air)
Och vilken hemsida ska man beställa på, skiljer en hel del i pris.
Har försökt beställa på certifikat-air.club.fr
 

Bosse55

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
38107
Medlemskap
2024

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Vi beställde från denna hemsida i februari/mars , kostar inte mycket men det tog lång tid att få den, så vi var tvungna att åka i april utan den, men vi hade med oss mailet från dom att visa om vi skulle bli stoppade. När vi kom hem i Juni låg den i brevlådan
 

Bosse55

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
38107
Medlemskap
2024
Vi beställde från denna hemsida i februari/mars , kostar inte mycket men det tog lång tid att få den, så vi var tvungna att åka i april utan den, men vi hade med oss mailet från dom att visa om vi skulle bli stoppade. När vi kom hem i Juni låg den i brevlådan
Ansökte ni då som att det var lastbil?
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
klicka på Vehicle registered abroad, och fyll I alla uppgifterna .Vid Vehicle kategori valde jag HGV;s N2 eller N3 ,vi har diesel och euro 6 som du får välja det ni har , sen fotar du registreringsbeviset och laddar ner som pdf vid och vid CO2 ska man fylla i g/km .det hittar du på transportstyrelsen på din bil om det inte står på regbeviset ,
hoppas detta hjälper
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
klicka på Vehicle registered abroad, och fyll I alla uppgifterna .Vid Vehicle kategori valde jag HGV;s N2 eller N3 ,vi har diesel och euro 6 som du får välja det ni har , sen fotar du registreringsbeviset och laddar ner som pdf vid och vid CO2 ska man fylla i g/km .det hittar du på transportstyrelsen på din bil om det inte står på regbeviset ,
hoppas detta hjälper
Jag beställde ett nytt reg.bevis förra året.
På det står att bilen hör till kat. M1.
Det är en Euro5-diesel från 2016 reggad som pb2
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Franskt miljömärke.

Här kommer en förklaring på hur man beställer miljömärket till Frankrike.

1.Börja med att fotografera del 1 av registreringsbeviset med mobilen och maila den till er själva i minsta storlek och spara filen på datorn.

2. Gå in på hemsidan https://www.certificat-air.gouv.fr/en/

Välj uppe i högra hörnet engelska sedan klickar ni på APPLYING FOR YOUR CERTIFICATE

3. Klicka på VHEICLES REGISTERED ABROAD och ni kommer till en ny sida där ni klickar på dom tomma rutorna längs ner på sidan där det står.

I agree to the Terms and Conditions of Use and Issue

I certify that my registration certificate is up-to-date and that the attached attachment corresponds to my vehicle.

4. Nu kommer ni till en sida där det står ADD A Vehicle och en ny sida kommer upp.

5. Fyll i fälten med dom röda prickarna

Registreringsnummer

Datum då bilen registrerades

Kategori på bilen (privat car)

Bränslesort tex Diesel

Land (Sweden)

Bilens identifieringsnummer

Märke

Bläddra fram er sparade bild på regbevisite och tryck save.

6 . klicka på jag är inte en robot följ instruktionerna om vilka bilder man ska klicka på detta upprepas flertalet gånger.

Därefter är det bara personuppgifter och betalning kvar

Lycka till
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Vi beställde från denna hemsida i februari/mars , kostar inte mycket men det tog lång tid att få den, så vi var tvungna att åka i april utan den, men vi hade med oss mailet från dom att visa om vi skulle bli stoppade. När vi kom hem i Juni låg den i brevlådan
Har ni inte fått tills ni åker, så ta med mailet på bekräftelse och lägg i framrutan
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
916
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Franskt miljömärke.

Här kommer en förklaring på hur man beställer miljömärket till Frankrike.

1.Börja med att fotografera del 1 av registreringsbeviset med mobilen och maila den till er själva i minsta storlek och spara filen på datorn.

2. Gå in på hemsidan https://www.certificat-air.gouv.fr/en/

Välj uppe i högra hörnet engelska sedan klickar ni på APPLYING FOR YOUR CERTIFICATE

3. Klicka på VHEICLES REGISTERED ABROAD och ni kommer till en ny sida där ni klickar på dom tomma rutorna längs ner på sidan där det står.

I agree to the Terms and Conditions of Use and Issue

I certify that my registration certificate is up-to-date and that the attached attachment corresponds to my vehicle.

4. Nu kommer ni till en sida där det står ADD A Vehicle och en ny sida kommer upp.

5. Fyll i fälten med dom röda prickarna

Registreringsnummer

Datum då bilen registrerades

Kategori på bilen (privat car)

Bränslesort tex Diesel

Land (Sweden)

Bilens identifieringsnummer

Märke

Bläddra fram er sparade bild på regbevisite och tryck save.

6 . klicka på jag är inte en robot följ instruktionerna om vilka bilder man ska klicka på detta upprepas flertalet gånger.

Därefter är det bara personuppgifter och betalning kvar

Lycka till
Då har man lite kvällspyssel. Thanx.
 
Toppen