• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur avlufta gasolledning?

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Hej,

Efter vintervilan med gasoltuberna avmonterade upptäckte vi att de sannolikt kommit en del luft i gasolledningarna (inte konstigt alls). Jag öppnade ventilerna till spisen tills ren gasol kom fram o tände i vanlig ordning, men med TRUMA 6000E pannan var de värre.

Trots att jag fick igång varmvattnet så tände inte pannan ordentligt för att ge full värme förrän efter flera timmar + lite trixande med att tappa varmvatten så att pannan var igång längre stunder.

Känner ngn till om det går att avlufta gasolledningen till pannan eller ngt annta trix för att få igång värmen snabbare?

Tacksam för råd o tips!

F

F.d. 23327

Guest
Sv: Hur avlufta gasolledning?

Tror nog du har mer problem med rost/damm i brännaren än med luft,luften försvinner ganska omgående och har du fått tänt den överhuvudtaget så är frisk gas framme

Toppen