• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Hur återställer man Service Coupon expired

Rickard R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34472
Medlemskap
2025
Jag gjorde service vid 4500mil för att bilen skulle upp till Nordkap och vända. På resan fick jag följande meddelande: Service Coupon expired samt skiftnyckeln ?image0000001.JPG
Se bild!
Efter ca 100mil försvann varningen. Behöver man återställa det?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vad jag vet så "återställer sig den själv efter just ca 100 mil om man inte låter verkstad/obdläsare göra det. Vissa modeller så gör man det med hjälp av trippmätarknappen men jag tror din är för ny för det.

Pielstick

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
36688
Medlemskap
2025
Det är en påminnelse om att servicen ska utföras. Se bifogad bild. Det viktigaste vid service är att byte av olja sker och att detta återställes med en dator via OBD-uttaget. Om detta inte är gjort kommer bilen att larma igen och i två steg gå ner i felsäkert läge.
Service reminder.JPG

Toppen