• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundutställningar/SKK

F

F.d. 25089

Guest
Hej
Om det finns hundutställare ute på forumet, så skulle jag vilja fråga en sak. Upplever ni mycket "tjaffs" med parkeringsplats när ni kommer till hundutställningar och vill stå på parkeringen med husbilen? När man har haft husvagn förrut, så har det kunna varit struligt om man kommit kvällen innan ibland, sen när man åkt iväg till en campingplats en bra bit bort och kommit på morgonen, så har det varit fullt med husbilar och ibland även husvagnar, då blir man ju lite smått upprörd, när man nobben innan. Hur argumenterar ni för att få stå med era husbilar, kan dom neka oss plats egentligen ? Ni vet ju om man är utställare, lite "småstressigt" och rörigt som det brukar vara vid dessa tillställningar, man har ju inte lusta att börja tjafsa om detta på plats. :msn_dog:

Mvh/ Marie, Mats, Kizzy, Trazzel
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Hej
Vi brukar ringa och fråga om parkeringsmöjligheter,
och det har gått bra ännu så länge. På S-holmsmässan fick vi förbeställa plats på parkeringen.
Med vänlig hälsning
 
F

F.d. 7875

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Nu har ju jag fortfarande husvagn, men jag ringer alltid före och bokar plats. Det brukar alltid finnas anvisade platser att stå på.
Men det är som du säger det står alltid husbilar på parkeringsplatserna på morgonen! Och de tar ju oftast upp ett par parkeringsplatser när markisen är ute och det är väl inte så populärt ;-)
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Hej Sanna
Vi har fått anmärkningar när vi har ställt husbilen för nära den husbil/husvagn som står vid sidan. Jag tror att avståndet mellan husbilarna/husvagnarna skall vara c:a 4 meter, och där får markisen plats, men när det gäller husvagnarna så tillkommer själva personbilen också till, men vi brukar komma överens med våra grannar.
Hoppas vi träffas vid utställningarna.
Med vänlig hälsning
Gert & Kyllan
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Vi har varit på utställningar i Finland, Sverige, Danmark, Nederländerna, Belgien och Storbritannien och aldrig nekats möjlighet att kvällen innan ställa husbilen inom promenadavstånd från utställningsplatsen. Det är ju ganska enkelt för arrangörerna att låta vakterna ta sina 5 Euro när man avreser.
Det enda undantaget var en utställning i Seinäjoki 2008 där man fått för sig att ta betalt när man kom (vilket man tydligen förmodades göra lördag morgon).
Eftersom vi, som många andra, anlände fredag kväll och parkerade på markerad plats så blev arrangören verkligt bekymrad och kommenderade ut tillfälliga vakter som avhyste husbilar på löpande band. Vår försynta fråga om varför just Seinäjokis hundutställningsparkeringspolicy skulle skilja sig från övriga Europas kunde inte riktigt besvaras men man lovade att "se över saken" till nästa gång.

Nu är det väl inte orimligt att den husbilsägare som kommer till platsen fredag kväll tar sig en (liten) öl innan sängdags och vad hade vi då gjort när vakten knackade på dörren kl 2230 och meddelade att vi inte fick stå här förrän lördag kl 0700? Kört i väg rattonyktra?
Låtit den lätt öldoftande vakten framföra bilen? Låtit vår äldste Bouvier des flandres köra? Men han har inget körkort så det faller på sin egen orimlighet.

Tänk vad lätt det är när man tar betalt när man åker efter utställningen!
 
F

F.d. 7875

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Hej Sanna
Vi har fått anmärkningar när vi har ställt husbilen för nära den husbil/husvagn som står vid sidan. Jag tror att avståndet mellan husbilarna/husvagnarna skall vara c:a 4 meter, och där får markisen plats, men när det gäller husvagnarna så tillkommer själva personbilen också till, men vi brukar komma överens med våra grannar.
Hoppas vi träffas vid utställningarna.
Med vänlig hälsning
Gert & Kyllan
Ja, det finns en säkerhetsgräns pga brandrisken etc.
Men jag menade att det står husbilar och husvagnar på "vanliga" parkeringsplatser istället för anvisade platser, då tar de ju upp två platser! Vilket väl i och för sig är ok om man betalar för två platser, men det retar ju upp folk i onödan ;). Därför ringer jag alltid innan och ber om att få en anvisad plats och talar om att jag kommer dagen före, det är aldrig några problem då :)
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Sanna, där är vi överens.
Gert & Kyllan
 
J

JaLi Jkpg

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Vi har bara ställt ut hundarna här i Sverige än så länge och har aldrig haft några problem när vi stått utanför utställningarna. På vissa ställen ska man ju förboka osv, det får man ju kolla när man anmäler till utställningen för det blir fort fullbokat här och där. Är man bara trevlig själv så brukar dom flesta som jobbar med parkeringarna vara trevliga tillbaka. Nu mera står vi sällan utanför utställningarna utan väljer någon trevlig ställplats i närheten istället, sedan åker vi till utställningen tidigt på morgonen och parkerar som vilken stor bil som helst och käkar kanske frukost innan vi går in. Vi tycker att man liksom får nog av utställningen under dagen och det räcker med att vara där då. Är man exempelvis i Tvååker och ställer ut på sommaren så finns det sköna ställen kring Varberg att stå på och det tar bara en liten stund att åka ut till Tvååker på morgonen, och är man ute i god tid så blir det inte problem med köer heller. Det blir också lugnare för hundarna att göra så här. Ett tips bara! / Liza
 
F

F.d. 25089

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Tack för svaret ! Skönt att höra att det brukar fungera bra, Tvååker är en jättetrevlig utställning , så många himla trevliga lokala funktionärer. mvh Mats och Marie
 
F

F.d. 25089

Guest
Sv: Hundutställningar/SKK

Tack för alla svar, va skönt att det inte verkar vara något strul, då ska vi också ringa innan och säga att man kommer med husbil, vår första utställning blir till Västerås i april, hoppas vi ses i sommar! :msn_dog:
 
Toppen