• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundfråga

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Jag umgås intensivt med tanken att på skaffa hund,och då dyker frågan upp; hur placerar jag hunden i hbn. Säkerhetsbälte,bur eller fritt? Hunden bör väl vara ca. 35-40 cm. i mankhöjd. Tips emottages med tacksamhet.:dog:
 
H

hianders

Guest
Sv: Hundfråga

Finns en hel del trådar om hundar i husbil. Se också under Våra husdjur!

matte hianders/Inger
Grabbarna%20i%20husbilen.jpg
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Hundfråga

Vår borderterrier (10 kg) sitter/står/ligger på sin filt i soffan vid dinetten när vi kör. Han har då en säkerhetssele som är fast i säkerhetsbältet.

Det finns ett antal olika selar att köpa i djuraffärer och på nätet. Googla på "säkerhetssele hund" så får du ett antal träffar.

Vi har en som ser ut ungefär som denna: Highway Control bilbälte för hund | zooplus.se

/ TommyQ
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Hundfråga

Vi är två i vår husbil + hund. Så här har vi gjort

Dinettbordet, som är placerat omedelbart bakom förarstolen, har vi sänkt till nivå med de två passagersätena. På detta sätt har vår hund en cirka kvadratmeterstor yta att lägga sig på och hundens sele kan vi koppla till bältena avsedda för passagerare tre och fyra. Hunden trivs utmärkt på denna yta och hon kan liggandes spana ut åt sidan genom stora fönstret placerat i skjutbara sidodörren





20130516 2138.jpg

20130717 0910.JPG

utom då hon vill köra förstås.....

20130515 1825.jpg
 
Toppen