• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundförsäkring

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Hej!
Jag har just flyttat hem till min nya matte och nya husse. Jag heter Aila och är 13 mån. Blandning mellan Jack Russel/Tax. Matte och husse tycker jag är jättegullig.
Nu undrar jag vilket försäkringsbolag ni tycker att jag ska vara försäkrad i. Vill gärna veta både fördelar och nackdelar, positivt och negativt bemötande.
Vov på er från Aila
 

Bilagor

  • Aila.JPG
    Aila.JPG
    4,8 MB · Visningar: 7

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.678
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Hundförsäkring

Zacko är försäkrad i Agria och där har jag även haft mina tidigare hundar försäkrade. Har aldrig varit något problem. Kan även upplysa om att försäkringen gäller utomlands i ett år från avresedagen. Vid veterinärbesök så ska man se till att få kvitto på engelska för det kan ej regleras på plats.

Zacko önskar Aila välkommen Vov vov.
 
W

wikman

Guest
Sv: Hundförsäkring

Kolla upp vad som gäller när det är en blandras.Vi fick kosta på operation själva av armbåge på vår schäferblandning då han var 8 mån.Agriaförsäkringen täckte utgifterna fram till diagnosen blev ställd vi operationen. Då sa Agria att försäkringen inte gällde blandras.Det gäller att läsa det finstilta i försäkringen.
Vi kostade på operationen ca 11000:- ,det var det värt.Vår Joker fick 10 fina år med oss.Den bästa hund vi har haft,han var vår femte . Hundarna innan honom var renrasiga och försäkrade i Agria,inga problem då.
Han lämnade oss den 12/7 i år, då han fick somna in.Då hade han svår smärta i sin opererade hö-armbåge. Det var inte värdigt att låta honom plågas och att inte få gå på sina promenader.
Nu har vi vår sjätte hund kvar ,4årige Lattjo en blandras 75% dv.pudel+25% dv.schnauzer.Han är oförskrad.

Lycka till med er valp.Den ser mysig och rolig ut.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Hundförsäkring

Vår Zimba är blandras och det har aldrig varit problem när vi opererat honom.
 

Busotto

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
9280
Medlemskap
2024
Sv: Hundförsäkring

Grattis tilll nya familjemedelmmen!
Att välja försäkring är en djungel. Vi har Agria till alla tre och har inte haft några problem. Det verkar som dom flesta som problem med olika bolag är när man byter bolag när hunden är vuxen.
Det viktiga är att läsa alla vilkor.

/Inger
 
F

F.d. 1606

Guest
Sv: Hundförsäkring

Våra 2 har vi genom Dina. Bra försäkring inga problem, gäller utomlands och kostar 1200 istället för 1700 kr/år.
 
F

F.d. 6913

Guest
Sv: Hundförsäkring

Vilken söt rackare ni har!!
Vi har en strävhårig tax som heter Roxette och är 10 år nu. Vi har haft henne 4 år sen grannen avled och ingen kunde ta hand om henne.Vi har Agria försäkring och det fungerar bra. Hon har lite problem med att hon nyser som om hon hade förkyning men det går inte över så vi var till veterinären i Rättvik och fick behandling mot noskvalster men det hjälpte inte.Sen var vi till veterinären i Mora och röntgade hennes nos men hittade inget fel där heller.Nu har vi varit till djursjukhuset i Falun och dom sövde ner henne och röntgade luftvägarne igen och kolla med kamera i nosen utan att finna nå't fel,så dom tror att det är bakterier i nosen så hon går på medicin nu . Men, tillbaka till försäkringen.Falu djursjukhus reglerade det direkt på plats och vi fick bifoga räkningarna både från Rättvik och Mora samma gång.Fungerade jättebra,självrisken var på 2500 kr men fick vi bonus på självrisken på 900 kr för att vi inte hade använt försäkrigen tidigare och skulle vi behöva uppsöks veterinären igen inom 125 dagar så blir det ingen ny självrisk.Är helt nöjd med Agria.

Lev väl !

Mvh PeeHoo
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Hundförsäkring

Vi bytte från Agria till SVELAND när vi startade kenneln och det har bara varit positivt och trevliga kontakter. Aldrig ett problem:D:D.

Kolla upp de olika villkoren "självrisker, kostnader osv."

LYCKA TILL

Kram Ingrid &:dog::dog::dog:
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Hundförsäkring

Har alltid haft sveland hundförsäkring på de hundar vi haft

och tyckt att de är bra när hunden varit sjuk ell op.

country/wanja
 

PoPS

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vara
HBK-Nr
3114
Medlemskap
2025
Sv: Hundförsäkring

Vi hade Agria på vår tidigare hund men har bytt till If på nya hunden. Vi gjorde det av flera anledningar bl a för att vi har alla andra försäkringar hos If. Men största anledningen var att det är fast självrisk och att tandvård ingår. För att inte glömma de fina villkoren om man har stor hemförsäkring hos dom. Läs på hemsidan o jämför med Agria. Säkert dyrare hos If men jag har aldrig haft några problem med dom vid skador av diverse slag. Nästan så dom betalt mer än vad dom behövt.
Pia
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Hundförsäkring

Vi har mycket goda erfarenheter från IF-djurförsäkring. Vår Yorkshireterrier som nu är 8 år har under de senaste 5 åren varit med om 5 operationer i bakbenen(ligamentskador) samt efterföljande magproblem samt blodproblem, på grund av långvarig medicinering med kortison.
Han är nu helt återställd och den sammanräknade ersättningen som IF har betalat ut för vetrinärkostnader, sjukvård och mediciner uppgår till 140.000 kronor. Inte vid något tillfälle har det varit problem, utan vi har istället fått bra rådgivning och bra support från IF.
 
H

hianders

Guest
Sv: Hundförsäkring

140.000 ?? Tur att man har försäkring då!!

Tur att jycken mår bra nu.

matte hianders/Inger
 
F

F.d. 11222

Guest
Sv: Hundförsäkring

Har tidigare haft Agria, men bytt till IF pga den fasta självrisken och att det mesta ingår. Har haft oturen att behöva nvända dem i sommar och de har varit extremt enkla att ha att göra med.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Hundförsäkring

140.000 ?? Tur att man har försäkring då!!

Tur att jycken mår bra nu.

matte hianders/Inger

Ja, vi är glada att allt nu är bra med jycken, och 140.000:- är inte något man har budgeterat för skadad eller sjuk hund. All heder till IF.:):):)
 

siggeman

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
10257
Medlemskap
2024
Sv: Hundförsäkring

Hej! Vi har också AGRIA till vår lille Sigge. Det har alltid funkat för oss.

Jag har en undran över hur hunden åker säkert i husbilen om han inte vill sitta i en bur. Kanske Ni har något tips om detta.
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Hundförsäkring

Hej!
Jag har just flyttat hem till min nya matte och nya husse. Jag heter Aila och är 13 mån. Blandning mellan Jack Russel/Tax. Matte och husse tycker jag är jättegullig.
Nu undrar jag vilket försäkringsbolag ni tycker att jag ska vara försäkrad i. Vill gärna veta både fördelar och nackdelar, positivt och negativt bemötande.
Vov på er från Aila

Hej, Rolf o Monica

Gud villken gullig hund och bedjande ögon waooooooo,

Hälsn

Siw o Stig
 

GunillaoFolke

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Falun
HBK-Nr
9107
Medlemskap
2024
Sv: Hundförsäkring

Hej
Vi har Folksam till vår Hurley. När vi åkte till Spanien ifjol tog vi en extraförsäkring på honom ifall det skulle hända nåt. Det var första gången vi åkte och visste för lite om veterinärvård m m. Det var bara idiotiskt. Läste inte villkoren ordentligt. Vi fick göra ett akut besök en fredagkväll därnere när ena körteln i baken blev inflammerad och han fick jätteont. Vi tog taxi till djursjukhuset i Alicante. Med alla kostnader taxi, 2 återbesök och medicin nådde vi aldrig ens upp till självrisken. Kommer inte att ta en extraförsäkring nu när vi åker till hösten. I Spanien kostar veterinärvården mycket mindre än härhemma. Det finns hur många veterinärer som helst och djursjukhuset i Alicante var helt otroligt. De stod o väntade på oss när vi kom och Hurley fick en otrolig vård. Kände mig lite lurad av Folksam men får skylla mig själv som inte läste på om det finstilta!
 
Toppen