• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundar icke välkomna.

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Hundar icke välkomna.

Skulle jag vara bitter bara för att vi inte vill ha hundar runt vår bil.
Tommy R
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Hundar icke välkomna.

Jag hoppas att det här svaret är menat som ett skämt?! Annars är det bara dumt! :wideeyed:

Usäkta mig men nu reagerar jag du om någon brukar komma med en hel del komentare utan värde det grunnade jag mig på min insändare om "tröttande"

Rätt skall vara rätt.

Mikkeman
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hundar icke välkomna.

Har man den inställningen till djur så saknas det empati till hela sin omgivning, du vill ha barnfria flyg också väl? Jösses så bittra människor det finns.

Man behöver inte vara bitter eller tycka illa om djur och barn för att man inte vill ha dom inpå sig.
Det har inget med empati att göra.
Självklart så måste vi som har små barn eller de som har djur se till att inte omgivningen störs i onödan. Till exempel kan barn som sparkar boll nära inpå andra kan vara oerhört störande, jag skulle aldrig tillåta att mina barn gör så. Det handlar helt enkelt om att visa hänsyn och respekt till andra människor. En hund som man inte känner, som kommer framrusandes vill jag heller inte ha inpå mig.
Jag tycker mycket om djur för det. Har haft huset fullt av djur sen jag var liten, marsvin, hundar, katter, kaniner, fåglar, fiskar, ödlor med mera. Våra hundar var fostrade att aldrig rusa fram och hoppa upp på folk, eller ens skälla när det kom folk. Självklart släppte vi heller aldrig hundarna lösa på allmänna platser. Man måste, som djurägare, acceptera att alla INTE vill ha djur eller barn inpå sig.
Det handlar som sagt bara om en enda sak: att visa hänsyn och respekt till andra. Hur svårt kan det vara?

/Ludde
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hundar icke välkomna.

Och för övrigt är nog Zimba den mest väluppfostrade och snällaste hund jag vet! Precis så som han är tycker jag är toppen! Men det beror väl till 99% på hans ägare....
Han skäller ju aldrig...jo en gång minns jag, och då reagerade hela kompaniet på altanen " - Va?! Zimba skällde!!!"
 
Toppen