• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundar i husbil

F

F.d. 6569

Guest
Hejsan!
Vi funderar på att skaffa husbil till nästa säsong men undrar hur ni andra hundägare gör, hur åker era hundar säkert, för det måste väl vara lika viktigt i en husbil som i en vanlig bil? Vi har två små dvärgschnauzrar som självklart ska åka med oss. Har ni hundbur eller sitter dom bältade. Jag tycker det verkar väldigt skrymmande med en bur, men det kanske går att ha en hopfällbar.
Mvh Carina
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Hundar i husbil

Vi har en bil med garage som delvis gjorts om till hundbur. En mindre del har blivit förråd för campingmöbler mm. Mellan garaget/hundburen och bodelen fanns en dörr som jag demonterade och ersatte med en gallergrind. Vi satte också in ett extra fönster i garaget så att hundarna kan titta ut och bevaka bakomvarande fordon.
 
Senast ändrad:

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Hundar i husbil

Godmorgon...vår Westie har sele med rem till säkerhetsbältets lås så han sitter säkert och kan hoppa mellan soffa och golv men ändå säkrad.

Underbart att ha med vovvarna...inget hinder...:rolleyes:
 
H

hianders

Guest
Sv: Hundar i husbil

Hej! Vi har gjort en liknande lösning som Michael. Titta på inlägg 62 under Damernas och Hundar i husbil. Då kan du se hur vi har löst det för fyra st Shelties. Vi har dock inget fönster i garaget, vi inbillar oss att de blir lugnare om de inte ser trafiken hela tiden.

HBK 145 Inger
 
Toppen