• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund utomlands

Göran A

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Lerum
HBK-Nr
152
Medlemskap
2024
Var är det minst risk för sjukdomar och övriga obehagligheter ,läst att någon rekomenderade munkorg till hunden? Är det bäst att åka till Italien Frankrike el Spanien? Eller är det lika i södra Europa , tänker i första hand på hunden.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hund utomlands

Göran du kan vara lugn och ta med din hund var som helst i Europa.

Övertygad om att du har normal tillsyn av din hund, då händer inget.

När det gäller munkorg så har man t.ex.i Spanien en lag som föreskriver att vissa raser skall bära det. Typ utpräglade kamphundar.

Res, njut av hundens sällskap!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 955

Guest
Sv: Hund utomlands

Hej Göran!

Djursjukhuset jag anlitar till mina husdjur rekommenderar mjuk munkorg på svensk hund vid vistelse på strand och ute i naturen i sydeuropa, som ett skydd mot inälvsparasiter och annat otrevligt som kan finnas, och sedan dyka upp som ovälkommen sjukdom hemma igen. Långt senare...
Vi är tämligen förskonade i Sverige än så länge, och det vore synd om vi skulle ta hem trista "souvenirer" pga nonchalans och okunskap!

Det bästa för dig är att prata med er veterinär innan ni ger er iväg. Rekommenderar också Svenska Kennelklubben och Jordbruksverket.

Trevlig resa!

Hälsningar Berit
 
Toppen