• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund på färja.

F

F.d. 1245

Guest
Det här med att resa med hund verkar knepigt när det gäller färjor, framförallt i sydeuropa. Hunden har aldrig följt med utomlands tidigare eftersom jag inte har hjärta att frakta honom i bur i flygplanets lastutrymme. Men nu när husbil ska införskaffas så såg jag en bild där allt blev mycket lättare, men icke.
Har kollat med flera rederier och om de överhuvudtaget godtar hundar ombord så blir det i bur utomhus på däck. Rolig resa för hunden med 48-timmars arrest vid överfart till Kanarieöarna :(
I nordligare länder är det en annan syn på hundar och det finns till och med hytter där hundar får följa med, här borde väl påtryckning från t.ex. husbilsägare kunna påverka, eller?
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Hund på färja.

På färjan mellan Malmö och Travemünde finns det rastplats för hundar!

// Bosse
 
F

F.d. 1245

Guest
Sv: Hund på färja.

Jo, jag har sett att nordliga rederier är frikostigare än de sydliga. Det finns vad jag vet endast två rederier som trafikerar Teneriffa, Trasmediterranea och Naviera Armas, bådfa har en trist syn på husdjur.
 
Toppen