• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund med utomlands - hemresan?

pirat

HBK Intresserad
Inlägg
288
Kommun
Kristianstad
Hur gör ni med veterinärbesöket inför hemresan? bokar ni tid i förväg eller Ni bara går dit och blir mottagna direkt? Pris? Har ni någor bra tips på billig och bra veterinär i Tyskland på vägen från Frankrike (Mullhouse)?

Piraten
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Vi går alltid till en veterinär i Heiligenhafen i norra Tyskland. Han ligger strategiskt bra till om man står på ställplatsen. Han heter Werner Peyinghaus och finns på Fischerstrasse 22-24. Man behöver inte beställa tid, det är bara att åka dit.

/Birgitta
 
F

F.d. 52936

Guest
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Kostar 10euro för ett piller och en stämpel, men kolla hans öppettider. Han har inte öppet alla dagar.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Borttagit av golddigger
 
Senast ändrad:
M

mikkis

Guest
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Hej !

I slutet av MAJ 2010 var vi hos veterinären i Heligehafen på Fischerstrasse. Det kostade 5 euro per djur och var definitivt öppet !

Inga bokningar utan bara dropp in för oss utlänningar!
Bara kolla öppet tider,

Mv

Mikkis
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Då har jag säkert varit på fel gata fast vi har varit där en gång förut.Då får vi kolla en gang till .
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Ett smidigt sätt är att åka till turistinformationen i den stad du är och be dem ringa lämplig vetrinär som finns nära och har tid att erbjuda direkt.

Eftersom vi pratar engelska bättre än tyska och turistinfon är bra på engelska är det smidi för att lätt hitta dit.gt.

Vi har sedan fått vägbeskrivning eller GPS-info
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Hund med utomlands - hemresan?

Hur gör ni med veterinärbesöket inför hemresan? bokar ni tid i förväg eller Ni bara går dit och blir mottagna direkt? Pris? Har ni någor bra tips på billig och bra veterinär i Tyskland på vägen från Frankrike (Mullhouse)?

Piraten

Hej,

ca. 10 dagar före ankomst Svenska gränsen börjar vi titta efter veterinärer, och
när vi ser en skylt (oftast skyltat) så kör vi ind. Några ska ha betald 10-30 EUR men
de fleste gör det faktisk gratis. I Östrike i år var vi hos en veterinär som inte ens ville se vår hund äta pillret men bare stämplade passet:confused:! 'Jag liter på ni ger honom pillret'
sa hon!
Så kan det också vara med den saken!

Där finns massor av veterinärer så normalt ingen som helst problem att hitta.

Mvh
Mikael
 
Toppen