• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund i Italien

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Hur ser italienarna på hundar? Brukar det vara ok att ha med dem på uteserveringar osv?
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Hund i Italien

Gokväll

Där vi har varit, campingar, ställplatser, caféer, resturanter, tåg och säkert en del andra ställen har det inte varit några bekymmer. Visst finns det ställen som ovan som inte tar emot hundar, vad gör det när andra gör det.

ha de..........
 
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Hund i Italien

På de campnigar vi har varit i Piemonte och Toscana har hundar alltid varit mycket välkomna. Det har snarare varit så att hunden först serverats vatten, tuggben osv. innan man tagit beställningen från oss tvåbenta. Detta gäller också även för Tyskland och Frankrike. Inga problem alls med hund så länge att du har den under kontroll
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Hund i Italien

Hej

Har varit nu i Italien många gånger med hund och i börja frågade vi alltid om det var ok at ta med hunden på restaurant etc. men tydligen var det en dum fråga för dom är välkomna överallt.
dock måste hundar normalt ha mundkorg på när man benytter offentlig transport.
 
F

F.d. 3747

Guest
Sv: Hund i Italien

:msn_dog:
Hur ser italienarna på hundar? Brukar det vara ok att ha med dem på uteserveringar osv?

Vi har varit med vår hund i Italien och det har aldrig varit några problem, alltid välkommen .
Han blir bjuden både på vatten och andra godsaker.
Har även varit i Frankrike, Kroatien samt Lanzarote och överallt är det ok på restauranger och andra ställen som vi går till, så låt hunden följa med .
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.425
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Hund i Italien

På de campnigar vi har varit i Piemonte och Toscana har hundar alltid varit mycket välkomna. Det har snarare varit så att hunden först serverats vatten, tuggben osv. innan man tagit beställningen från oss tvåbenta. Detta gäller också även för Tyskland och Frankrike. Inga problem alls med hund så länge att du har den under kontroll
Instämmer helt! Vi har samma goda erfarenheter!
Julian
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Hund i Italien

VovVov
Ja Matte o Husse har alltid fått följa med mig.
Annars skäller jag. Liten bärbar korg/bur bor jag i när det så behövs.
:dog:
 
F

F.d. 24494

Guest
Sv: Hund i Italien

En fråga till er som har varit till Italien med eran hund.

Vad skall man tänka på när det gäller vaccinationer/mediciner/maskmedel etc.? Vad gäller för de länder man passerar på väg till Italien?

Vi vill inte ge mer är vad som är nödvändigt, för själva vaccinationen och div medel är ju också ett "ingrepp" i imunförsvaret. Men samtidigt så är vi ju rädda om våran Sheltiekille och vill inte utsätta honom för fler faror än nödvändigt.

Undanber mig svar av typen ta inte med hunden eller andra svar som drar igång en diskussion som inte har med frågan att göra.

Det jag efterfrågar är råd för att kunna ta med honom.

Hälsningar
Marita
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Hund i Italien

Hej
Vi har rest med vår Weimaranerkille 3 ggr i Europa, och förutom sedvanliga valpsjukespruta så är han förstås vaccinerad mot Rabies samt ca 3 veckor innan avfärd från Sverige ges även vaccin mot Leptospiros som kan finnas i vattendrag från Danmark o söderöver. Sätter dessutom alltid på Scalibor halsband som förutom fästingar även skyddar mot fjärilmyggor samt vanliga myggor.. Har använt Scalibor på olika hundar i över 10 år utan några som helst problem. Med dessa vaccinationer samt hans pass förstås har vi aldrig upplevt något problem på koninenten.

MVH
Sylvia & Fritzan

Scalibor - fästingmedel för hund
 
Toppen