Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om ni orkat läsa mitt långa inlägg ovan så var det just vad jag upplyste om, ett tips ytterligare en gång är www.jordbruksverket.se / JaLiBästa Ann TyresöDu måste avmaska hos veterinär och få ett avmaskningsintyg![]()
Jag tycker det låter konstigt att inte min veterinär vet bättre. Nästa gång jag går till henne ska jag informera om att man måste gå till veterinären för att avmaska. Tack
Ja det är mycket märkligt, anmäl veterinären till Jordbruksverket för den veterinären utför inte vad den är ålagd att utföra. Det är så att din veterinär är skyldig att föra journal över vilka den utfärdar fyraveckorsintyg till och att dessa sedan verkligen kommer tillbaka och avmaskar hos samma veterinär. Sedan gäller ju andra regler om man åker utan fyraveckorsintyg och istället avmaskar och får stämpel/påskrift i ex Danmark eller Tyskland. (www.jordbruksverket.se) / JaLi
Det måste inte avmaskas hos samma veterinär som skrev 4-veckors intyget, men du måste ha intyget med till den vet du går till, för ifyllnad av avmaskning.