• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hubilsklubben på Ipad

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Är det fler än jag som har problem att läsa Husbilklubbens hemsida på Ipad,det tar lång tid innan alla inlägg laddadts in,hel hemsidan segar,har inte dessa problem på andra sidor än just Husbilklubben.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
På min iPad mini funkar det bra. Ibland är det segt när det är många bilders solskador laddas in.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Är det fler än jag som har problem att läsa Husbilklubbens hemsida på Ipad,det tar lång tid innan alla inlägg laddadts in,hel hemsidan segar,har inte dessa problem på andra sidor än just Husbilklubben.

Har precis samma erfarenhet och det är ett problem som jag bara har på HBK, andra sidor och Forum fungerar perfekt.

Forum som har samma programvara i botten, t.ex. Spanienforum.se, fungerar perfekt.

De här bör man titta på, internet användaren idag är bortskämd och tröttnar snabbt när det är segt och långsamt. Kan bli orsak till att medlemsanslutningen stagnerar.

Synd på ett så fint och intressant Forum.

TommyD
 
E

Ericsson c52

Guest
Det låter konstigt jag har en iphone 7 plus och har inga som helst problem lika snabb som macen
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Använder man "senaste inlägg" och "olästa inlägg" fungerar det bra. Men inte "Forum", då tar det alldeles för lång tid att ladda sidan på Ipad och Iphone.

Visa bilaga 157831

Nu har jag testat Jonas rekommendation och då blev det ett helt annat resultat!

Tidigare har jag alltid klickat på ”Forum” och ”olästa inlägg” och då har bara halva sidan laddats upp på en gång, 15 sekunder senare har resten visats. Samma sak när man klickar på en tråd, det dröjer 10-15 sekunder innan det ”biter”.

Men med Jonas rekommendation och som säkert funnits att läsa redan tidigare i andra trådar, så fungerar det utmärkt.

Tack!

TommyD
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Problemet verkar vara Google kartan med tömningsplatser som ligger först under Husbilsplatser och som verkar läsas in även om den inte syns under Forum vyn. Kan testas med att slå av Java script då sidan blir snabb.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det bästa är om HBK Web tar bort den inbäddade Google kartan och ersätter den med en bild som på förstasidan. Slår man av Javascript på paddan så missar man en hel del på andra sidor. Vill du ändå slå av så är det under Inställningar->Safari->Avancerat->JavaScript AV
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Blev förvånad när jag skulle öppna sidan nu så gick det så in i helsike fort.
Stängde ju av javaskript i går kväll men var tvungen och kolla om jag glömt att sätta på det igen men det var ju på :)
Nu är det rena drömmen att läsa forumet igen och tycker också att det har blivit lättare att läsa.
 
Toppen