• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Huawei 593

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Kan inte påstå att jag är särskilt bevandrad i det elektriska så min fråga är därför om jag kan använda min Telia-router Huawei B593 jag har hemma i även husbilen istället för att köpa exempelvis en mobil ZTE-router. Har både solceller och Efoy 1600 med Inverter Waeco 1000 installerat i bilen, men behöver jag ev någon adapter eller är det bara att plugga in routern i strömuttaget från invertern utan risk för att strömbehovet blir för stort?

F

F.d. 58892

Guest
Sv: Huawei 593

Hej Carsten

Jag har en B593S sitter direkt på 12v systemet i min bil och haft sen förra hösten, inga problem men något så här lång, förbrukningen är 12v max 2amp strömförsörjningsmässigt. Men vill du inte göra en 12v kabel så funkar det ju med invertern också men belastar ditt system onödigt mycket kanske..

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Huawei 593

Kan inte påstå att jag är särskilt bevandrad i det elektriska så min fråga är därför om jag kan använda min Telia-router Huawei B593 jag har hemma i även husbilen istället för att köpa exempelvis en mobil ZTE-router. Har både solceller och Efoy 1600 med Inverter Waeco 1000 installerat i bilen, men behöver jag ev någon adapter eller är det bara att plugga in routern i strömuttaget från invertern utan risk för att strömbehovet blir för stort?

Hej, om du köper denna nedan vilket jag gjorde och kolla vilken kontakt som passa.

Se bara till att du vänder kontakten rätt så man får + och - rätt det kan man lätt mäta med en mutimeter. När du vet detta tog jag lite isoleringstejp runt så den inte kan hoppa av stiften. Om du har ett 12V uttag kan du plugga in den direkt eller så kliper du kablen och koppla in den direkt til en 12V kabel med en liten säkring imellan. Vi bor inte så lång ifrån varandra så behöver du hjälp så hör av dig.

12 V-adapter med 8 DC-pluggar > DC-kontakter | Kjell.com

Toppen