• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Housecar.se

Threviel

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Varberg
Jag får en himla massa reklam från en husbilsuthyrningsfirma som heter housecar.se som lovar guld och gröna skogar bara man hyr ut sin husbil. Tittar man på deras hemsida så har de massa husbilar för uthyrning och vissa av dem tingar rena fantasipriserna.

Någon som har erfarenhet av att hyra eller hyra ut på det här viset? Hur fungerar det? Är det seriöst? Många som hyr?
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det har nog inte skrivits om just den firman, men däremot en del om vad man måste tänka på om man vill hyra ut sin HB.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Även om uthyrningen sköts via ett förmedlingsföretag (housecar eller liknande), som erbjuder "full trygghet", finns alltid en stor risk:

Någon som hyr bilen råkar ut för en skada (oskyldig eller vållande) som gör bilen obrukbar. Då har du ju inte någon möjlighet att använda bilen under din egen semester.

Pålle
 

Tobbe76

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
29594
Medlemskap
2022
Jag har hyrt ut min husbil i många år vilket varit med blandade känslor då det varit högst tveksamt gällande försäkringsbiten. Jag har dock haft tur.

Nu sedan jag fick erbjudande från Housecar.se så hyr jag nu ut min husbil via dom och lämnade ut den första gången i måndags.

Det känns som att dom (finns även aktörer som camptoo.se m.fl ) nu äntligen har hittat lösningar där man kan känna sig tryggare vad gäller försäkringsfrågan.

Även smidigt med att ha bokningar och förfrågningar samlade och lätt att kommunicera med hyrestagare.

Dock blev jag irriterad över att man skriver att man betalar ut betalningen vid utlämning, och sen får man en dålig förklaring att det kommer att ta 4-10 bankdagar att föra över pengarna pga att dom använder Stripe som är en av världens största betalväxel
 

AM Jensen

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Staffanstorp
Vi hyrde genom Housecar för en månad sedan. Kanonbra. Kändes som att deras tjänst skyddar båda parter väl. Man skulle bl a fotografera ut- och invändigt, från fyra vinklar, för att dokumentera ev skador. Kändes väldigt tryggt, även om de vi hyrde av var otroligt trevliga.
Vi som funderar på att köpa en husbil men vill prova olika husbilar innan köp, är detta ovärderligt.
 
Toppen