• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hoppande kamrem

F

F.d. 25058

Guest
Hej,
Fiat Ducatos bil har uppenbarligen en brist, nämligen att vatten kan rinna in och frysa på något av kamremmens löphjul. Detta gör att vid start av kall bil hoppar kamremmen något hack och bilen går ej att starta. (det är väl i sig bra, med tanke på skaderisken)Detta var i alla fall det som inträffat på min nya husbil (Kabe). Fiat har tydligen inget bra svar, utan verkstan har justerat och tätat kåpan. Fortsättning följer. Jag har trott att detta var en bil att använda även på vintern

Brynasfan.:santa-5-icon:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hoppande kamrem

Ja vad kan man säga? Otroligt att det händer fortfarande. Det är inte den första nya Fiaten det händer på tydligen. Ynkligt och nonchalant från Fiat och framförallt Fiat/Sverige att inte göra något åt det. Det måste vara bättre att lägga pengarna på en uttänkt modifiering istället för att sitta och ringa runt till företagare och vilja sälja en Fiat hantverkarbil, det är en sån som husbilarna är byggda av. Det ringer säkerligen en i månaden till mitt företag och undrar om vi inte ska köpa en Fiat commersiell. Sorry säger jag, vi har en bra och fungerande Jeep som fungerar 14 av årets 12 månader utan problem..
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Hoppande kamrem

Det är alltid svårt att få med sig ett företag att inse,att klimatet som dom känner till är inte likadan på alla platser på våran jord.Skulle inte tro att våra svenska företag är anorlunda.Förhoppningsviss så kömmer dom att inse detta iome att försäljningen av husbilar i sverige har blivit rekordartat om man bara jämför för några årssedan.Till slut så blir det ändringar,fast det är tråkigt att det drabar dagens husbilsägare..som tur är det så i min fall förendrar det ingenting..har kamkedja
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hoppande kamrem

Ett med tanke på omständigheterna förvånansvärt långt liv har i alla fall lärt mig en sak när det gäller mitt samröre med bilindustrin: KÖP ALDRIG NYA BILMODELLER! Låt andra "gladbertar" testa dom nya utgåvorna, ligg lite lågt ett tag, avvakta, vänta tills barnsjukdomarna äv avklarade och efter det är det dags att ta beslutet: köpa eller inte!

Maf

Jappe
 
Toppen