• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hopfällbar El-cykel

Mr M Johansson

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Stockholm
Hej

Har precis blivit med husbil för första gången men vet ju dock inte när den nu blir levererad med tanke på att fabriken är stängd.
Men har börjat titta på elcyklar. Funderar på hopfällbara.
Är de bra? Någon med erfarenhet?

Tar tacksamt emot förslag.
 

Caggen

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Hej

Har precis blivit med husbil för första gången men vet ju dock inte när den nu blir levererad med tanke på att fabriken är stängd.
Men har börjat titta på elcyklar. Funderar på hopfällbara.
Är de bra? Någon med erfarenhet?

Tar tacksamt emot förslag.
Hylte jakt o lantmän har den mest prisvärda i sverige
 

Kjelle L

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
28723
Medlemskap
2024
Sorry länken fungerade inte. EcoRide.se har en prisvärd cykel av mycket hög klass se Elcykel Flexible - smart hopfällbar elcykel med kvalité och fotbroms . Fungerar bra och utmärker sig bl.a. genom hur mjukt motdriften arbetar. Väl genomtänkt konstruktion och en riktigt trevlig upplevelse.

En viktig fråga för en HB-ägare är som vanligt hur får jag plats med min cykel och hur lätt kan det göras. Min ide illustreras av bilden nedan. Vi har en Adria Matrix Supreme och behöver plats för 3 cyklar plus annat vilket lätt fixas med 3 st 70 l plastlådor från Clas Ohlsson. Räkna med 45 cm / cykel. (En stropp mot främre väggen är att rekommendera (inte med på bilden)

Det är lätt att snabbt plocka ut respektive ställa in cyklarna vilket en gubbe som jag uppskattar hehe!

Garagebild.jpg
 

Kjelle L

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
28723
Medlemskap
2024
Några gillar tydligen vår lösning med cyklarna i plastlådor. Kompletterar därför med fler bilder över hur det faktiskt kan se ut i en Adria Matrix Supreme 670 SL. Från högra dörren: Låda med grill och skruvdragare för stödbenen + annat samt 3 st EcoRide elcyklar på rad i var sin plastlåda. Till vänster ryms ett bord och solstol.
Visa bilaga 191944 Visa bilaga 191939
Från vänster dörr. Litet hyllsystem Fiamma T33-43A samt plats för ett Dometic Freshwell-3000 klimataggregat inunder där nu skorna står. Kylslangarna kommer att gå rakt in till garderoben i bodelen och upp till taket vid fotänden på vänster bädd. En enkel och förhållandevis tyst installation. Fördelen med arrangemanget ovan är att två solstolar kan stickas in även från denna sida av garaget.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Ursäkra lite offtipic, men när vi ändå var inne på cyklar i Adria 670SL (I detta fallet en corall XL) så kan jag inte låta bli att visa mitt pågående projekt, utmaningen var att få in 4st cyklar och att hanteringen skulle vara så smidig som möjligt. Jag känner nog att jag är på god väg att lyckas vid det här laget!

//Peter

IMG_3159.jpg IMG_3160.jpg IMG_3161.jpgIMG_3168.jpg IMG_3166.jpg IMG_3165.jpg
 
Toppen