• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Holidayphone, tyskt internet

F

F.d. 14324

Guest
Hej, det ser ut som vi kommer att hamna i tyskland denna sommar.
Vad tror ni om Holidayphone och dess erbjudande "Large"? HolidayPhone Cheap Mobile internet and call packages Germany
5Gb data (3g) för 60€, jag tror vi klarar oss med tre såna kort och 3G borde räcka för youtube, men den ständigt återkommande frågan: Finns det alternativ jag borde kolla upp innan jag bränner 1500Kr på detta?

För två år sedan misslyckades jag helt med internet i tyskland och det berodde nog till största del på språkförbistringar, den här gången vill jag helst ha det klart innan avresa.

mvh jocke

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026
Sv: Holidayphone, tyskt internet

Vet inte vad du har för operatör men comviq har väl 1 gb för 145 kr, gäller 7 dagar, om du nu inte gör åt allt, sen kan du ju välja wifi där du hittar hotspot. 'Finns rätt mycket av detta i Tyskland

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Jag har ett Telia abonnemang för 99:-/mån 20GB. När vi var i Kroatien och Österike förra sommaren så räckte detta gott för oss. Den extra roaming kostnaden vi fick betala då tror jag låg på 500:-.
Har nu köpt Huawei,s nya router som klar 5G och kommande 6G. Ska bli spännande att testa den, ska enligt datan vara supersnabb.
Tycker det är värt pengarna och slippa allt besvär med att köpa nya simkort i varje nytt land man kommer till och jag vet att det fungerar med mina grejor.:):)

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026

Menar du att du kunde surfa upp 20g b utomlands och sedan betal 500 kr för det som du överskred 20 gb??

Det låter väl bra!]

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Nej inte riktigt så var det. Jag klarade mig med de 20GB (kollade mailen, surfade lite, läste nyheter, skickade vykort, Facebook etc) och detta kostade 99:- (mitt abonnemang) och till detta fick jag då betala roaming avgiften på ca 500:-. Totalt ca 600:- för en månad utomland utan att behöva vara orolig för att det ska funka med alla lokala typer av operatörer. Jämför du detta med det avtal som HBK har med Telenor så kostar det många gånger mer. Slår du dessutom ut kostnaderna för abonnemang, trafik och semesterperiod för ett helt år är du uppe i kostnader på flera tusen. Mitt abonnemang kostar ca 1300:- per år.

F

F.d. 14324

Guest

Lasseboy mfl, jag måste nog förtydliga lite angående surfmängden.

Jag räknar kallt med att vi kommer att behöva 15Gb totalt för vår resa, det är min bästa gissning och det kan nog röra sig om mer.
Därför känns inte engigabytesabbonnemang som det mest optimala.
Wifi kommer vi naturligtsvis använda om vi snubblar på det, men jag har väl mest mindre braiga erfarenheter av det och brukar istället roa mig med att titta på andra som yrar runt och letar efter den optimala positionen för att få kontakt. :D

Tommy, du verkar ha ett superabbonnemang, jag ska kolla med telia om jag kan ordna nåt liknande, de priser jag hittar på deras hemsida verkar vara i zonen runt 200Kr/Gb, men att detta kommer att kosta mig en slant har jag naturligtvis redan förstått.

bayern, jag ska läsa mer på sidan du länkar till. :)

mvh jocke

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Jag gick in på ett Vodafone, i Oranienburg. Friedensstraße 2-8
16515 Oranienburg