• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hobby D 650 GFLC

GurraG

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Åkersberga
Är Hobby husbilar från 2007 framåt nått att ha? Googlat men hittar knappt nått. Hur är isolering och kvalitet?
Såg en hobby D 650 GFLC Exclusiv som ser väldigt trevlig ut, men dålig lastvikt 350kg eller nått.
//G
 

Bosse bas

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2024
Jag har en Hobby 750 Exklusive,totalvikt 5 ton, lastvikt 900kg. Årsmodell 2008. HB är drygt 8 meter lång. Jag har kört 140000km nästan problemfritt, bränsleförbrukning strax under 1 liter vid 90km/tim. ett treaxlat fordon som är mkt stabilt vid kraftig sidvind. Förutom däckbyte och byte av kort till Truman har det mesta fungerat till belåtenhet. Modellen är med sanitetsutrymme längst bak i vagnen, suveränt. Motorn är en 3-liters Iveco på 157 Hk. Jag behåller bilen trots stort antal mil och ålder det är bättre och kosta på en reparation än byta till ngt som inte är lika bra. MVH/Bosse bas.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag har haft en Hobby 690 -05 drygt ett år nu och har rivit runt en hel del i den. Chassiet (Fiat/Al-Ko på vår) är ju samma som på många andra bilar och fungerar bra.
Bodelen tycker jag verkar vara i mellanklassen när det gäller byggkvalitet och känsla. Några idiotlösningar har jag sett men inget alvarligt eller slarvigt.
Kan absolut tänka mig en igen.
 
Toppen