• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hobby 750 Truma

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Hej, husbilen har ännu inte anlänt. Skall iaf bli en Hobby 750. Har hittat en med Truma, 2011. Vill ha kontakt med andra 750 ägare ang hur Truman fungerar i just Hobby 750. Har hittat en med garage, bra, med 130-motorn, duger gott. Antingen svar här, eller personligt meddelande.

Med vänlig hälsning
SvenErik
 

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Hej
vi hade en 750 med trauma, använde den på hösten och våren, inga problem med att hålla värmen, underbar bil att köra, gick som ett ånglok, vi hade den starkaste motorn, skulle nog köpa en kcr box om jag hade 130.
andra frågor ?
Peter
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Hej
vi hade en 750 med trauma, använde den på hösten och våren, inga problem med att hålla värmen, underbar bil att köra, gick som ett ånglok, vi hade den starkaste motorn, skulle nog köpa en kcr box om jag hade 130.
andra frågor ?
Peter
Ligger man vid egen stolpe, kan man inte utnyttja billig el. Går att chippa till åtminstone 160hk, 400 Nm. Lite tveksam, eftersom säljaren begär lika mycket som en fullutrustad Toskana Exclusive Alde o automat.
 
Toppen