• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hobbe hund - Grabbarna Grus

H

hianders

Guest
Idag blir gamgubben en fjortis, d v s 14 år!! Grattis!!

Pigg och mår bra efter operationen den 17/1. Men, en gammal hund är trött och sover mycket. Lite stel ibland. Vill gärna bli lite bortskämd i samband med måltiderna, lite extra gott då. Vi hoppas få behålla honom något år till i alla fall.

:yes::spinny:

hianders/matte Inger och husse Hasse
samt "bröderna" Teddi och Simon
:msn_dog::msn_dog:

Hobbe ligger till höger i korgen.

Bilagor

• Hobbe o Teddi samt HBK-märken 001.JPG
    Hobbe o Teddi samt HBK-märken 001.JPG
    90,9 KB · Visningar: 3
Senast redigerad av en moderator:
Sv: Hobbe hund - Grabbarna Grus

Underbart med människor som älskar sina hundar som jag förstå ni gör.
Vi har bara en och hon har alltid högsta prio! :)

Hej
Se det inte som hundar det blir dina bästa kompisar.

Christer

Helt rätt - vi pratar inte om hundarna som hundar utan som medlemmarna/individer - "barnen" - i familjen. Jag säger alltid kom till "mamma" vilket inte husse gör som "pappa".

Tack för alla Grattis säger Hobbe - en av Grabbarna Grus - på 14-årsdagen!

fru/matte hianders/Inger & familjen

Kom att tänka på en sann historia, en kvinna som jag känner brukar gå med sin hund utanför skolgården, hört från barnen "Där går Albin och hans mamma"
:)

Skräpet är väl en Blue Mearl?! Fantastiskt med 12 år! Rasen kan bli ganska så gammal, har hört Shelties som blivit 16-17, t o m 18 år. Men man måste ju vara uppmärksam när de uppnår hög ålder så att de verkligen har livskvalitet kvar. Hur gammal är Yyle?

Shetland Sheepdog finns i färgerna sobel (m olika variationer såsom guld- skuggad- vete-och vanlig sobel), trefärgad, blue mearl samt svart/vit.

Våra tre (som de flesta redan vet) är 14, 12,5 samt snart 7 år.

Voff

fru hianders/Inger

Senast redigerad av en moderator:

SKRÄPET ÄR MYCKET RIKTIG EN BLUE MEARL (HANE).
YYLE ÄR 11 ÅR ÄVEN HAN EN HANE.
ALLA NI SOM ÅKER MED HUNDAR. HAR NI DEM LÖSA I BILEN ? ELLER SELE TILL SÄKERHETSBÄTET? BURAR? HAR INTE GARAGE.

Vi har en Jack Russel som heter Mimmi (Vimsan). Hon har en sele på sig som vi kopplar i närmaste bilbälteskoppel bak i bilen. Favoritplatsen är golvet mellan framstolarna, men helst vill hon sitta i knä hos den som sitter i högerstolen så att hon kan spana ut genom fönstret.
Voff
Willy, Birgitta och Mimmi

Tillbaka
Toppen