• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjulinställning

Dykarn

FD HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
4614
Medlemskap
2023
Vår nyligen inköpta husbil fungerade alldeles utmärkt. Under körning i lite högrte farter, ca 110 km/tim kändes bilen inte riktigt stabil. Nåja ansåg jag, kanske inte så konstigt med tanke på 3,5 ton hög bil på 4 smala hjul. I samband med oljeservice, hos Bil & Motorteknik i Huddinge, passade jag på att få hjulinställningarna kontrollerade. Trots att jag inte sett något onormalt slitage på framdäcken var inte hjulinställningen fram helt korrekt. Peter hos Bil & Motorteknik justerade hjulvinklar fram samt kontrollerade allt under bilen. Bilen är 2 år samt har rullat 3.000 mil. Han hittade inget annat som inte var bra. Oj vilken skillnad det blev att köra bilen efter den utförda justeringen. Nu finns ingen spårkänslighet eller instabilitet kvar ens vid höga farter.
Jag kan rekommendera Bil & Motorteknink på det bästa. Mycket trevligt bemötande samt har man den utrustning som krävs för lite större bilar, husbilar.
Lasse

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hjulinställning

Hej!
Du fick inget protokoll på vinklarna?
Kan vara intressant för oss andra! Det borde skilja lite från bil till bil men en liten hänvisning är det ändå!

Anders som micklar själv:wink:

Toppen