• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjulinställning,Däck

F

F.d. 775

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD 127
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Coral SP690SLT
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Jag har en Adria Coral SP690 SLT Bilbesiktningen upptäckte att vänster stötfångare ej var fastskruvad från fabriken.Framdäcken är nästan utslitna samt snedslitna,hjulinställnigen är fel. Jag tror det beror på att stötfångaren ej var fastmonterd.Bilen har gått 1600 mil. Bakdäcken är som nya. Har jag rätt eller fel. MVH BALDER

F

F.d. 25267

Guest
Hej. Att däcken är snedslitna har inget med stötfångaren att göra. Det är inställningen av framvagnens hjulvinklar som är felaktig. Kör till en däckfirma som kan göra framvagnsiställning åt dig. Givetvis ska även stötfångaren sitta fast men det har inget med däcken att göra. Har du garanti på bilen kan du kanske få det åtgärdat genom den firma du köpt bilen på.

Mvh Per

Toppen