• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp

F

F.d. 58549

Guest
Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag söker en Bengt Fors som ska vara död innan 1937 han ska ha bott i Skånes Fagerhult och bara vara nårga år när han dög. Mamman hette Helga Astrid Linnea

Sv: Hjälp

Hej,
jag har hittat en Helga Astrid Linnéa Andreasson som var född 16/8 1915 i Skånes Fagerhult och gifte sig 10/11 1936. Hon dog 2/7 1991 i Örkelljunga.
Kan det vara Bengt Forss mamma?
Det finns också en Bengt Erik Evo Fors som är både född och död i Helsingborg, född 19/9 1935, död 17/1 1936. Om han har bott i Fagerhult framgår inte.
Karin:wink:

Det är rätt mamma och kanske det är rätt Bengt också måste forska vidare om man kan hitta mamma till honom i Helsingborg. Helga hade en bror i Helsingborg och kanske blev hon skickad dit
Tack

Nej det var fel Bengt. Det finns ett kort på honom då han är ca 1 år. Denna blev ju endast 4 månader

Hej igen,
det är både rätt mamma och rätt Bengt. I dödboken för Helsingborg 1934-1937 Hbg stad FI:20 s 72 (AD) nr 31 finns uppgifterna om Bengts död och vem hans mamma var. Han dog av "tandslag" i Fagerhult och fick tillstånd att begravas där.
I församlingsboken Hbg stad AII:271 s 8880 finns också hans far angiven. Bengt var trolovningsbarn. Har du inte tillgång till AD kan jag ge dig alla uppgifterna,
Karin:wink:

Tillbaka
Toppen