• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag söker en Bengt Fors som ska vara död innan 1937 han ska ha bott i Skånes Fagerhult och bara vara nårga år när han dög. Mamman hette Helga Astrid Linnea
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp

Hej,
jag har hittat en Helga Astrid Linnéa Andreasson som var född 16/8 1915 i Skånes Fagerhult och gifte sig 10/11 1936. Hon dog 2/7 1991 i Örkelljunga.
Kan det vara Bengt Forss mamma?
Det finns också en Bengt Erik Evo Fors som är både född och död i Helsingborg, född 19/9 1935, död 17/1 1936. Om han har bott i Fagerhult framgår inte.
Karin:wink:
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp

Det är rätt mamma och kanske det är rätt Bengt också måste forska vidare om man kan hitta mamma till honom i Helsingborg. Helga hade en bror i Helsingborg och kanske blev hon skickad dit
Tack
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp

Nej det var fel Bengt. Det finns ett kort på honom då han är ca 1 år. Denna blev ju endast 4 månader
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp

Hej igen,
det är både rätt mamma och rätt Bengt. I dödboken för Helsingborg 1934-1937 Hbg stad FI:20 s 72 (AD) nr 31 finns uppgifterna om Bengts död och vem hans mamma var. Han dog av "tandslag" i Fagerhult och fick tillstånd att begravas där.
I församlingsboken Hbg stad AII:271 s 8880 finns också hans far angiven. Bengt var trolovningsbarn. Har du inte tillgång till AD kan jag ge dig alla uppgifterna,
Karin:wink:
 
Toppen