• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp

Anki & Björn

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1691
Medlemskap
2026
Har alltid lärt mig att Billdal tillhör Göteborgs kommun :yes:
Men det finns dom som påstår att vil hör till Kungsbacka Kommun :swoon:
Hjälp oss vem har rätt:rolleyes:

Anki &Björn

Sv: Hjälp

Den frågan kan nog få många svar, beroende på vem du frågar.

Enligt stadskartan står följande att läsa:[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Stad / Ort[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Län[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Kommun[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Billdal[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Västra Götaland[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Göteborg[/FONT]

och enligt Wikipedia gäller båda:
Billdal, en kommungränsöverskridande tätort i Göteborgs kommun och Kungsbacka kommun.

Det verkar hårfint :wideeyed:

Sv: Hjälp

Själv skulle jag välja begreppet "kommungränsöverskridande" det låter så radikalt och spännande!

Och vi bor precis på gränsen mellan Stockholm och Huddinge, i den bästa av världar!

Där storstaden möter landsbygden och vi har en fot vardera lägret.

Mellan Mälaren och E4an, mellan Skärholmens köpcentrum och Glömsta naturreservat!

/elisabeth :wink:

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen