• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp, var hitta decoder Canal Digital 12V ?

KJELL K

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1481
Medlemskap
2025
Känner någon till var man kan finna satellitmottagare/decoder för Canal Digital som kan drivas med 12V ?, de enda decoder jag funnit för 12V är nya HD decoder som är relativt kostbara.

I min husbil finns en decoder Alden Satmatic 1000 halvautomatisk som saknar kortläsare den fungerar bra för de fria kanalerna på satelliter såsom Astra, Hotbird, tanken är att komplettera den med en Canal Digital decoder för att kunna se svensk TV, eller känner någon till om det finns möjlighet att komplettera med kortläsare från Alden som är avsedd för Aldens decoder ?.

Vet någon om det finns försäljare av Aldens produkter i Sverige ?.

Tack på förhand.
Kjell

F

F.d. 15874

Guest
Sv: Hjälp, var hitta decoder Canal Digital 12V ?

Hej!
jag har en digitalbox från canaldigital...en combo box men den drivs inte med 12 v,men det går ju att förse den med en konverter som förvandlar om strömen från 12-230, hör av dej om intresse finnes.

MVh. per 891/

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

En satellitmottagare drar ca 30 watt. Det innebär att en liten inverter, t.ex
Waeco Perfect Power duger gott. Den är så liten och smidig att den lätt kan
gömmas i samma skåp som mottagaren.

Invertern kan även användas till att ladda datorn-, kameran- eller mobilens
batteri om dessa laddare är avsedda för 230V.

Hyro har ett antal olika mottagare som klarar både CanalDigital och Viasat kort, även om de är knutna till en annan mottagare. De läser även Viaccess
som SVT Europa använder. Allt i samma mottagare. Pris ca 1500 kr.

Satellitproffsen.com -Sveriges största Satellit & Parabol marknad

F

F.d. 27865

Guest

Hej
Oyster har en mottagare det är samma reciever som är till Oyster digital ci men saknar motorstyrenhet.
Denna går på 12v och har fördelen att inte behöver sitta synlig.
Den kan även användas till SVT Europa.

Mvh Michael

F

F.d. 55486

Guest

Hej, jag hade en dekoder utan kortplats. Det var svår att hitta en som går på 12 v till ett hyfsat pris. Jag köpte en Kathrein DVB-S UFS 641 S1 direkt från Tyskland via en kontakt,
jag tror att den kostade runt 800 kr. Den går att sätta inne i ett skåp. Fungerar perfekt.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej
Canal Digitals vanliga enkla MPEG- HDTV4 box av märket Sagem drivs med 12 volt och fungerar perfekt i husbilen. 12V 3A
Jag har en sådan liggande om det är intressant. Hör av dig

F

F.d. 29989

Guest

Satellitproffsen i Malmö har mycket utrustning för oss = 12V.
Jag köpte FaVal Mercury S75 V12 i våras. Den är kompakt och går lätt in i skåpet där satellitmottagaren (svarta lådan på bilden) sitter till vänster om dörren i min Dethleffs White Magic.
Den kostar 1.250:- och tar Canal Digitalkortet som jag har i min hemma-satbox.
Vi körde hela kusten i Norge norr om Trondheim upp till Nordkap i sommras och den funkade perfekt med Teleco Easysat parabolen. Vi såg Breiviks illdåd på svensk TV i Bodö i väntan på färjan över till Lofoten.
OBS; tändskicksasken är lite större än normalask.

Bilagor

• DSC_1618.JPG
    DSC_1618.JPG
    267,1 KB · Visningar: 24
Toppen