• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp. Stödlagerhållare för drivaxel

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Har sökt denna stödlagerhållare för höger drivaxel. Ägnat flera dagar åt nätsökande men inget napp. Bilen är en Peugeot J5 2,5td från 1993. Fiat, Citroën och Talbot deras lagerhållare borde passa. Sökt på laga och dom andra som säljer begagnade bildelar. Men inte husbilsskroten i Sjöbo dom har stängt.
Hoppas att någon vet var denna pryl finns
Ha det

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    809 KB · Visningar: 5
F

F.d. 29603

Guest
Sv: Hjälp. Stödlagerhållare för drivaxel

Prova att söka på drivaxel istället. Hittar du inget stödlager där så testa med att ringa de firmorna som har drivaxeln och hör om de även har stödlagret.

Mvh. Mathias

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej igen Peter, har du provat den här skroten i Västervik direkt.
Heter egentligen Jan Solestad AB.
De har sysslat med lite större fordon länge som skrot (dyr :D).
Nu har de öppnat en specialavdelning för bilar åt husbilshållet, så pröva att ringa direkt dit.
Nummer och adress längst ner på sidan.

Begagnade BildelarBegagnade bildelar

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag mailade en bild till skroten (solstad). Han sa att det finns delar med bilder på nätet tror han skrev WWW.begagnade bildelar. Men hittade bara lagerhållare till äldre bilar. Det var smala hållare. Min är bredare med 3 förstärkningsrillor. Skall ta kontakt med Sjöbo bilskrot när dom öppnar efter semestern. Har nu tänkt att åka hemåt. Skall åka in på en Peugeotverkstad i Tyskland och höra vad dom har att säga. I annat fall så får det bli Brors alternativ. En hel axel utan stödlager. Har hittat dessa drivaxlar på Ebay. Har googlat runt på nätet i flera dagar, hittade en kille i England på ett Talbotforum. Han hade samma problem som jag. Men ingen kunde hjälpa honom att hitta denna lagerhållare. Hittade även en begagnad axel utan stödlagerhållare på en skrot. Mejlade dit och frågade om det fanns lagerhållaren. Men dom hade semester!!!!!
Men på något sätt kommer det att lösa sig.
Ha det

Toppen