• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp programmera min GPS

F

F.d. 7702

Guest
Hej
har en. lite drygt, 1 år gammal GPS Nova. Nu flaggar den för att jag skall programmera om kartorna?. Elgiganten som sålt varan vill ha 1400:- för tjänsten,"livslångt" lite mycket tycker jag eftersom jag betalade 1460:- när jag köpte den. dessutom byter man kanske GPS efter något år. Har någon tips att komma med, på hur jag "billigt" kan programera om kartorne?
Sune

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Hjälp programmera min GPS

Går det inte bara att hoppa över?
Man måste kanske inte ha nya kartor varje år.
/Bertil

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Jag har kört med uppdatering kartor 4 gånger om året, vartannat år räcker då har dem fått med några nya cirkulationsplatser:spinny:

F

F.d. 7702

Guest

Jag har kört med uppdatering kartor 4 gånger om året, vartannat år räcker då har dem fått med några nya cirkulationsplatser:spinny:

jojo visst, men jag reagerar för att det skall kosta lika mycket som en helt GPS, dessutom reas de nu för runt 1000-lappen, med vad förmodsr nya kartor, eller?
Sune

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Jag har en Navigon truck 3800 kr då blir det billigt med 900 kr för 2 år med 8 st uppdateringar. Men jag håller med dig om att det är för dyrt när en del Gps ligger runt 1000-1500 kr då kan man köpa ny i stället.

F

F.d. 7702

Guest

Jag har en Navigon truck 3800 kr då blir det billigt med 900 kr för 2 år med 8 st uppdateringar. Men jag håller med dig om att det är för dyrt när en del Gps ligger runt 1000-1500 kr då kan man köpa ny i stället.

Tack för det stödet. Jag tycker det är minst sagt märkligt att en sådan här viktig fråga väcker så lite intresse ???? Det är ju inte bara en kostnadsfråga, utan fråga är: Hur i h-...e skall det behöva kosta mer att uppdatera kartorna, än att köpa en helt ny GPS? svara på den, den som kan
Sune

F

F.d. 4220

Guest

De tar det priset för att de kan...
Men exempelvis Garmin säljer livstidsuppdatering på sina kartor för ca 900 kr.
Så om vi som kunder har lite koll på vad kartuppdateringar kostar, och har med kartuppdateringspriset i beräkningen när vi väljer GPS, så kommer nog priset på kartuppdateringar att sjunka.

//Stefan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Pirate Bay och liknande sajter finns ju om man till äventyrs skulle råka vara lagd åt det hållet! Har du inga ungdomar omkring dig? Dom kanske inte alltid är så himla begåvade men hur man ska hantera ett sådant här problem, det vet dom!

Jappe

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Pirate Bay och liknande sajter finns ju om man till äventyrs skulle råka vara lagd åt det hållet! Har du inga ungdomar omkring dig? Dom kanske inte alltid är så himla begåvade men hur man ska hantera ett sådant här problem, det kan dom!

Jappe

Det räcker att göra som du Jappe, köp en Samsung Gio och ha gratis navigering utan att behöva tänka på uppdateringar. De sker automatiskt! Sök resmål som man söker på Google, utan adresser, orter, koordinater eller fasta POI:s!

Allt inkl. telefon för 1290 kr.

F

F.d. 7702

Guest

Pirate Bay och liknande sajter finns ju om man till äventyrs skulle råka vara lagd åt det hållet! Har du inga ungdomar omkring dig? Dom kanske inte alltid är så himla begåvade men hur man ska hantera ett sådant här problem, det vet dom!

Jappe

Tack Joppe, jodå jag har barnbarn som är mycket duktiga på PC, jag skall fråga. Än en gång
Sune

Toppen