• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp mig med datorn.

F

F.d. 8332

Guest
Jag har en Asus laptop som jag använder med extern trådlös mus. Styrplattan har jag haft bortkopplad men nu är den aktiverad och det hopplöst att skriva text. Texten kan komma var som helst verkar det. Råkar jag vila handlederna lite för hårt eller kommer åt mellanslaget flyttar sig markören och bokstäverna kommer i tidigare rader. Vad gör jag för fel. Hur kopplar jag bort styrplattan.

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Hjälp mig med datorn.

Enklast är väl att koppla in en "sladdmus", då kopplas plattan bort direkt.
Åtminstone sker detta på min ASUS laptop.
BILTEMA har en liten mus som t.o.m. får plats i laptop-portföljen!

Datorprogram är så "kloka" som programeraren tänkt sig.
Vanligtvis är de dummare än en dum norsk torsk, man måste göra allt
helt rätt, men då funkar allt som det ska.

Lycka till!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Styrplatten stänger du av/på med knapparna Fn och F9 om du har samma dator som jag har.

F

F.d. 16416

Guest

Du kan också gå in på kontrollpanelen-mus-smart pad-stop device.
Roadglider

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Paden kan fungere om en justerer innstillingene for følsomhet i kontrollpanelet. Slik den er innstillt fra fabrik på de fleste laptops er den umulig å bruke, etter litt justering så kan den bli behaglig. Selv har vi valgt å bruke paden hele tiden på våre laptops. Spesiellt viktig er palmcheck slik at den ikke reagerer når du drar hånden over paden. Men hver bruker får sine parametere så det finnes ingen universal innstilling som passer alle.

F

F.d. 52943

Guest

Tack Knut, den inställningen har jag missat helt - bara retat mig på alla gånger kursorn hoppat iväg när jag skriver!:yes::yes::yes:

F

F.d. 52943

Guest

På min Asus UL30 är det Fn+F9 som kopplar i resp ur Touchpad. Upptäckte detta också just nu tack vare kommentarerna ovan.:yes:

Toppen