• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med installation av SOG toa-fläkt i västsverige

beskow

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
371
Medlemskap
2024
Hej! Vi har nyligen bytt husbil, och den nya bilen (en CI från 2020) saknar SOG fläkt till toan. I vår förra husbil fick vi SOG-fläkten installerad på SOG-fabriken i Mosel-dalen på första resan. Denna gång hoppas jag kunna få det ordnat på lite närmare håll. De större verkstäder jag kollat med i Göteborgsområdet kände dock inte till vad SOG var, vilket inte kändes så förtroende-ingivande. Någon som känner till en verkstad i Västsverige med erfarenhet av SOG-installationer?

Jag skulle väl kanske klara av att installera själv, men monteringen av mikro-brytaren verkar lite meckig så jag skulle föredra att få ett proffs att göra det. Tacksam för tips!

/Björn
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Hej! Vi har nyligen bytt husbil, och den nya bilen (en CI från 2020) saknar SOG fläkt till toan. I vår förra husbil fick vi SOG-fläkten installerad på SOG-fabriken i Mosel-dalen på första resan. Denna gång hoppas jag kunna få det ordnat på lite närmare håll. De större verkstäder jag kollat med i Göteborgsområdet kände dock inte till vad SOG var, vilket inte kändes så förtroende-ingivande. Någon som känner till en verkstad i Västsverige med erfarenhet av SOG-installationer?

Jag skulle väl kanske klara av att installera själv, men monteringen av mikro-brytaren verkar lite meckig så jag skulle föredra att få ett proffs att göra det. Tacksam för tips!

/Björn
Hymercenter i Göteborg installerade SOG på vår husbil. De kunde sin sak, blev perfekt.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej! Vi har nyligen bytt husbil, och den nya bilen (en CI från 2020) saknar SOG fläkt till toan. I vår förra husbil fick vi SOG-fläkten installerad på SOG-fabriken i Mosel-dalen på första resan. Denna gång hoppas jag kunna få det ordnat på lite närmare håll. De större verkstäder jag kollat med i Göteborgsområdet kände dock inte till vad SOG var, vilket inte kändes så förtroende-ingivande. Någon som känner till en verkstad i Västsverige med erfarenhet av SOG-installationer?

Jag skulle väl kanske klara av att installera själv, men monteringen av mikro-brytaren verkar lite meckig så jag skulle föredra att få ett proffs att göra det. Tacksam för tips!

/Björn
Det följer en tydlig monteringsanvisning med, inte speciellt komplicerat att montera själv, microbrytaren är inget problem att montera.
 

beskow

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
371
Medlemskap
2024
Tack för all input, jag tog mod till mig och installerade den själv. Det var till en Thetford C220, och microbrytaren kom förinstallerad på en metallskena som fästes i befintliga skruvhål. Inga överaskningar, nu är den på plats snyggt och prydligt. Tipsen på bra verkstäder spar jag till kommande behov. Tack för hjälpen!

/Björn
 
Toppen