• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med GPS:n, snälla...

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025
Vår gamla GPS, en Nüvi255W, har lagt av och det känns rätt att köpa en ny. Kruxet är att vi har många ställplatser och annat sparade under Favoriter som vi vill överföra till den nya.

Har med kabel öppnat GPS:n i datorn men vet inte vad det är som jag ska spara i datorn för att så småningom föra över till nya GPS:n.

Det finns så många duktiga människor i klubben, jag kan så lite om detta, snälla tala om vad jag ska göra…

/Barbro

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Hjälp med GPS:n, snälla...

Filen du skal gemma hedder poi.gpi

om du kopierer denna til sd-kort ( namngiv kort til garmin, gør en undermap kaldet poi och kopier til denne undermap ) ændre namnet poi.gpi til f.eks babspoi.gpi

isæt sd-kort i nya garmin navigator, start navigator, vælg NEJ til at overføre til navigator, vink av: vis inta igen.

nu finns dine gamle poi på nya garmin, under extra

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hjälp med GPS:n, snälla...

........
isæt sd-kort i nya garmin navigator, start navigator, vælg NEJ til at overføre til navigator, vink av: vis inta igen............

Förlåt om jag kapar tråden. Har en Garmin 1490t. Om någon vet var man bockar för "vink av: vis inta igen" i den vore jag glad. Måste svara nej på frågan varje gång jag startar GPSn.

Toppen