• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med gasol i närheten av Järvsö/Söderhamn

• Startad av Startad av Gustav_H78
  • Startdatum Startdatum
G

Gustav_H78

Guest
Hej!

Har upptäckt att vi har ett läckage någonstans i gasolsystemet i husbilen. Skulle vilja ha tag i en slang med rätt kopplingar för att testa om det är de gamla slangarna som läcker. Är för tillfället i Järvsö till och med söndag. Ska sedan ner mot Söderhamn.

Vart finns det firma som kan ha delar till detta i närheten på måndag? Gissar att det blir svårt att fixa det i helgen?

Bilen är en Hymer B 614 från 2004 med Truma frostskydd och elektroniska väljare på flaskorna.

Tacksam för hjälp så semestern kan fortsätta!

Hej!

Har upptäckt att vi har ett läckage någonstans i gasolsystemet i husbilen. Skulle vilja ha tag i en slang med rätt kopplingar för att testa om det är de gamla slangarna som läcker. Är för tillfället i Järvsö till och med söndag. Ska sedan ner mot Söderhamn.

Vart finns det firma som kan ha delar till detta i närheten på måndag? Gissar att det blir svårt att fixa det i helgen?

Bilen är en Hymer B 614 från 2004 med Truma frostskydd och elektroniska väljare på flaskorna.

Tacksam för hjälp så semestern kan fortsätta!
Kolla årtalet på slangarna! Äldre än 5år, byt dessa!
Tommy

Nej, nu står manometernålen still när man stänger kranen och gasoldoften är borta.

Till saken hör att systemet är gasoltestat i mars 2019. Jag ger inte många spänn för det testet.

Det beror på hur man testar. Menar du på bilprovningen, så håller jag helt med dej, det testet kan man göra bättre hemma.

Tillbaka
Toppen