• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med Garmin GPS

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Är det någon som kan ge mej ett tips hur jag ställer in min Garmin. När jag ställer in den på över 3,5 ton så börjar den att varanna så fort jag kör över 80km spelar ingen roll om Max hastighet är 110km.

Lasse
Läste på klubben att det tydligen inte går att ändra.

Senast ändrad:

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Hjälp med Garmin GPS

I det meste af Europa må en bil på mere end 3,5 tons ikke køre over 80 km i timen.

Derfor får du advarsler når du kører stærkere.

Hvis du fortæller precist hvilken model Garmin du har og hvilken vægt din bil har, så er der nok nogen, der kan give bedre råd end jeg, med hensyn til hvordan du bør indstille din Garmin.

sandman

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
14854
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp med Garmin GPS

Hade samma problem, 5,4 ton. Jag ställde ner den till 3,5 ton. Då funkar det som man tycker det ska göra. Visar rätt hastighet osv. Vad jag förstår så visar den inte rätt vid vikter över 3,5 ton. Finns en annan tråd sök på garmin

Toppen