• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med Bordatlas

callee

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2026
Hej, har just köpt en Garmin dézl 760 LM.
Har försökt att lägga in egna pois, lyckats att lägga in rastplatser i Sverige, campingar i Slovenien och Kroatien. Dessa har jag hittat här på forumet. Har försökt att lägga in Bordatlas som jag även plockat här men den blir bara invalid. Den är sparad i t Office Excel Comma Separated Values File( csv. format) som de andra.
Har försökt att hämta den från Reisemobils hemsida men kan inte öppna upp den zip ade filen.
Vad gör jag för fel?
Finns det någon annan bra stellplatz förteckning över Tyskland/Österrike?

Tacksam för hjälp
Callee

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp med Bordatlas

Det kan vara Excel som är boven i dramat!
Öppna filen i Wordpad eller Notepad och se efter om Excel lagt till tecken, tex kommatecken som inte hör dit.

F

F.d. 52943

Guest

Prova att ladda ner Carnivals filer till GPS, dom Innehåller det mesta som promobil, bord atlas, HBKs filer mm.
Finns att hitta här under POI till GPS på högersidan - Garmin GPi filer,........

G

Göran & Carola

Guest

Här kan du hämta Bordatlas 2013 POI,s för flera olika navigatorer. Kan laddas direkt till enheten enligt separat anvisning.

Bordatlas

callee

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2026

Äntligen, nu har jag lyckats ladda ner Carnivals filer till mina Gps er.
Vet inte vad jag gjorde för fel men trägen vinner.
Ett stort Tack till:):music-icon:Carnival
MVH
Callee

Toppen