• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med Bilbälte

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hejsan!
Har en fråga som gäller bilbälten...
Är på väg att sälja min husbil en Nordic 585 city peugeot j5 -90
Frågan..finns det möjligheter att montera in ett trepunktsbälte i den utan att få problem det finns bara midjebälten idag och dom som vill köpa den väntar en liten och då dom är fler i familjen så är passargerar sätet fram upptaget så dom måste få till det i bodelen.
(Gäller barnbilstol för nyfödd)
Hoppas ni förstår denna text som ser lite rörig ut :wink:

Ps! Det blir en nyare husbil så ni blir inte av med oss då vi älskar hjulhusåkandet.
Ha en fortsatt trevlig Söndag.

Mvh
Pelle570

Senast ändrad:
F

F.d. 660

Guest
Sv: Hjälp med Bilbälte

Det går säkert men man måste ju ha något fäste att fästa den tredje punkten i och det kan ju vara lite svårare om inte bilen är byggd så från början, i vår bil sitter det en kraftig stålbalk inmonerad i toaväggen som går ner tíll golvet och alla infästningar till bältena sitter i den.

J

Jimbo

Guest

Ta kontakt med Bilprovningen. De har uppgifter på vilka dokument och föreskrifter på vilka krav som gäller. Om jag inte är helt ute och cyklar skall fordonet reg-besiktigas då säkerhetsutrustningen byggs om/modifieras.

F

F.d. 1997

Guest

En annan lösning är att köpa en bilbarnstol som klarar sig med enbart midjebälte. Finns ett antal på marknaden som är godkända för det.
/David

Toppen