• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med benämning av delar

F

F.d. 68090

Guest
När det gäller plupparna kanske screw cap eller Cover cap kan fungera? För listen har jag ingen idé. Missade visst att det inte gällde översättning, ska läsa frågorna lite bättre i framtiden
 
Senast redigerad av en moderator:

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.660
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
De ser misstänkt lika ut de som fäster de breda svarta listerna nedtill på en Ducato -06. Jag köpte en påse sådana på Amazon.se. Har nog över ett antal sådana! Hur stora hål har du i skärmen? Ca 8 mm på min bil. Hur många behöver du?
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
2006-2011


MONTAGEBESLAG SILVER 2006-2011​

19,00 kr inkl. moms
127 i lager
MONTAGEBESLAG SILVER 2006-2011 mängd
Köp
Artikelnr: 07-750061
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
Det finns olika djupa av dessa på vår weinsberg sitter det 2 olika sorter som håller fast dekorlisterna.
Kama har de som reservdelar sök på artikelnumret så får du nog fram de olika djupen
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Tackar
Inte våran bil på bilden, tänkte göra något liknande fast även byta listen när jag ändå håller på.
3 av 4 ser ut så här efter semestern, vill gärna ha grejerna hemma innan jag börjar, så att jag vet att det går att få ihop.
Inte så snyggt just nu men dom sitter iaf på platsLMC3.jpg
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.569
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, det finns många utföranden och också olika storlekar på dem.
Men en sort i en Kamspåse hade i alla fall benämningen.
20220924_134036.jpg

Men benämningen kanske helt beror på fantasin hos den som namngett innehållet i påsen.

M.v.h. JANKRO.
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Kanske nån annan LMC ägare som har nytta av.
Så här ser det ut under skärmen. Det är dom vita hållarna som går av. Sitter bara fast hakade i den svarta delen.IMG_2446.jpgHållare.jpg
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Kan ju även nämna att i mitt fall gick det inte att få bort det lilla locket utan att det gick sönder.
Hoppades på att jag skulle hitta nåt artikelnr på gummilisten när jag tog bort skärmkanten men icke.
Nån som har nån ide om det går att mjuka upp listen med nåt medel ?

taeckplugg-10-pack.png
 
Toppen