• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp IPAD uppdatering

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Ipaden uppdaterad , men en del appar försvann. Jag har hämtat hem dessa igen. Men hittar inte hur jag lägger tillbaka dessa. Tack på förhand för hjälp!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp IPAD uppdatering

Menar du att du inte ser ikonerna trots att du ominstallerat?

Prova att synka mot datorn igen!

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Provat många gånger. Jag fick en del ikoner , sedan har jag hämtat hem alla mina "inköpta" ikoner men hittar ingen synk knapp för att få dessa tillbaka! Vanliga synken lägger inte tillbaka ikonerna!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Går det att starta apparna på första sidan "Sök i iPad"?

Jag hade också några saknade appar efter uppdateringen men de har återkommit efter synkning.

F

F.d. 58621

Guest

Några appar försvann även för mig. Har kunnat återskapa med hjälp av iPhonen som inte tappade bort några appar. Dessutom försvann alla mappar som jag hade skapat både i iPad och iPhone. Tog en bra stund att återskapa dessa manuellt.
V-backen ;)

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Nu är de flesta tillbaka , tog tillbaka dem en och en direkt på Ipaden. Mapparna försvann för mig också och även jag fick manuellt återskapa dessa.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Gå in i AppStore. När man synkat efter uppdateringen ligger där en meny som heter "Purchased". Där ligger alla inköpta appar och kan laddas ner igen om de inte gjort så. Jag behövde återställa majoriteten av mina på det viset.

Krister N

F

F.d. 58621

Guest

Jag gjorde på samma sätt, men det funkade inte fullt ut.
V-backen ;)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Fick du frågan om du skulle synka dina appar i iTunes före uppgraderingen? Gör man så verkar det som om iTunes uppdateras, inte i första hand med apparna utan med en lista på vilka du köpt i efterhand.

Har man missat det borde det ändå gå att via AppStore söka upp appen och se om den fortfarande är markerad för gratis nerladdning. Funkar inte det så kontakta iTunes Store. De borde kunna hjälpa till. Det finns säkert spårbarhet för dem, trots att du uppgraderat operativet.

Krister N

F

F.d. 25023

Guest

Skriver detta på iPad, men skaffar nog inte ett eget. Att en enkel (på PC) uppdatering kan vara så krånglig hade jag inte en aning om. Håller mig till min 13,3" laptop med 1,4 kg och med massor mer kraft och möjligheter än denna lilla manick.

Det finns en massa andra skäl också, men de hör inte i denna tråd.

Hälsning
Jyrki

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Skriver detta på iPad, men skaffar nog inte ett eget. Att en enkel (på PC) uppdatering kan vara så krånglig hade jag inte en aning om. Håller mig till min 13,3" laptop med 1,4 kg och med massor mer kraft och möjligheter än denna lilla manick.

Hälsning
Jyrki

Det är nog bara ovanan!

Det enda som jag använder laptopen till numera är bildbehandling men jag är övertygad om att även detta kommer att bli lättare i iPaden så småningom.

Mina prenumerationer på dags- och facktidningar finns numera alltid tillgängliga till mindre än halva priset.

Detta är bara början, nästa generation kommer att med nya appar bli revolutionerande och alla dina dokument, bilder och musik finns i "molnet".

Kameran i surfplattan och den smarta telefonen kommer att kunna skapa bilder lika bra eller bättre än i dyra systemkameror, inte pga bättre optik utan tack vare avancerad bildbehandling.

Skrivet i min iPad

PS! Med röststyrning a la Siri kommer tangentbordet att bli nästan överflödigt!

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hälsning
Jyrki

Njae, att det skulle röra sig om en enkel uppdatering håller jag inte med om. Jag har ett antal pc med Windows 7 som hela tiden uppdaterar sig. Jag lade speciellte märke till det härom dagen, när ja var tvungen att återställa en Win7 pc. När jag kört backupen, som var ett knappt år gammal, krävdes nämre 100 uppdateringar via Windows update innan masikinskrället var användbart. För att inte nämna när man byter Windowsvesion, ex från XP till Win7, på en pc.

"Uppdateringen" av ver 4 till ver 5, är mer som byte av Windowsversion, än en vanlig update. Här har vi dessutom oftast en mer kontrollerad backup, pga kraven i iTunes mm, än vi har med våra pc. Ser man dessutom möjligheterna med iCloud, dvs möjligheter att backa och återställa direkt över nätet, så har inte en omanagerad pc något att erbjuda.

F

F.d. 52943

Guest

....... För att inte nämna när man byter Windowsversion, ex från XP till Win7, på en pc.
..........

OT
Enligt min erfarenhet är det normalt inte helt lyckat att byta till en modernare Windowsversion på en gammal dator. Har provat några gånger med halvtaskiga resultat (dock inte provat XP till Win7).

Nya Windowsversioner utvecklas för de processorer som är i framkant just då. Äldre datorer orkar ofta inte med att driva nya Windowsversioner på ett bra sätt, även om dom teoretiskt sett uppfyller hårdvarukravens miniminivå.

F

F.d. 25023

Guest

Nu menade jag de uppdateringar som sker kontinuerligt inom windows7 eller vista eller xp. Inte byte av hela OS..

Har aldrig upplevt problem, dessutom sker de automatiskt om man det vill.

jyrki

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

OT
Enligt min erfarenhet är det normalt inte helt lyckat att byta till en modernare Windowsversion på en gammal dator. Har provat några gånger med halvtaskiga resultat (dock inte provat XP till Win7).

Nya Windowsversioner utvecklas för de processorer som är i framkant just då. Äldre datorer orkar ofta inte med att driva nya Windowsversioner på ett bra sätt, även om dom teoretiskt sett uppfyller hårdvarukravens miniminivå.

Windows 7 fungerar bättre på de flesta av mina gamla datorer än XP gjorde. De startar upp snabbare och är framförallt, användbara betydligt snabbare än XP. Så prova Roland. Jag vågar påstå att du blir positivt överraskad.

Kristner N

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Nu menade jag de uppdateringar som sker kontinuerligt inom windows7 eller vista eller xp. Inte byte av hela OS..

Har aldrig upplevt problem, dessutom sker de automatiskt om man det vill.

jyrki

...jo, men jag tycker inte riktigt det går att jämföra Windows och iOS uppdateringar och uppgraderingar. Jag har haft min iPad ett drygt år och kört med samma OS-version. Under samma period har Win 7 gjort närmre 100 uppdateringar. Så när nu iOS går från 4 till 5, känns det mer som byte av OS. Med det perspektivet tycker jag nog att det varit förbaskat smidigt.

Krister N

Senast ändrad:
Toppen