• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp ingen wifi anslutning

Lasse&AC

FD HBK Medlem
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
13640
Medlemskap
2024
Måste få hjälp av Er som vet hur det fungerar.
Står nu på en ställplatz i Prag med internet men mycket segt.

För att ha egen wifi har jag en Huawei 5776 + Telenor kort men när jag slår på Huawein så kommer välkommen och sedan No service.
Provade hemma på Öland fungerade både med dator och platta.
Vad gör jag för fel???

Hoppas på hjälp
Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp ingen wifi anslutning

Jag vet inte vad som är felet men om simkortet passar sätt in det i telefonen/plattan direkt. Där är det lättare att få det att funka.

Jag hade samma problem i Danmark med min router och ett 3-kort.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026

Om du är utomlands så måste väl din svenska operatör ha ett avtal med lokal operatör eller eget bredband i det land du är, annars kan det bli svindyrt för dig, sedan så kan kanske routern inte alltid kan hantera anslutningar via utländska operatörer även om det finns avtal p.g.a. vissa inställningar för uppkopplingen inte stämmer med hur inställningarna är hemmavid.

Mitt råd , kolla på din svenska operatörs hemsida om vilka länder och operatörer de har avtal med och om ev. inställningar måste ändras för uppkopplingen.

Edit: Wi-fi på div. ställplatser brukar vara si å så, kanske du skulle fixa nåt billigt simkort för Tjeckien ?
F.ö. om de har wi-fi, kör det direkt via dator/platta i stället om din router inte kan hantera inkommande wi-fi, nackdel är att bara en enhet får tillgång, det brukar väl vara nån kod som måste matas in.

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Slå på roamingen. Gå in via webgränssnittet oftast 192.168.0.1 och ange

anv: admin
lösen: admin

Kolla först att du först att du har kostnadskoll och har sms:at 1GB till Telenor enl HBK:s avtal.

Toppen