• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp - hur öppnar vi duschen...?

F

F.d. 9171

Guest
Inte riktigt under ämnet vatten, men ändå. Hur öppnar vi upp 'glas'-partiet som sitter för duschblandaren? Vi får inte upp den. Och där bakom står kranen öppen vilket innebär att vi inte kan tanka i vattnet, för då bara sprutar det vatten överallt utan att vi kan komma åt att stänga av. Vasken går inte att svänga ut, vilket vore logiskt och manualen har vi bläddrat fram o bak utan att hitta nåt om denna inredningsdetalj. Hymer Tramp 674, -09 modell. (Japp, vi har inte haft en sån här förut och detta känns löjligt pinsamt). Katarina

F

F.d. 9171

Guest
Sv: Hjälp - hur öppnar vi duschen...?

Tack för svar, nej den sitter bergfast. En aning till så knäcker jag antingen skivorna eller river väggen. Lirkar och luskar... Åh! Vi får väl köra till verkstan med den innan helgen lill-tur, men det känns urdumt. Kati

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Sitter det ikke en liten låsehake på ene siden elelr er det glasset som har limt seg fast til plastpakningen?

F

F.d. 9171

Guest

Har känt igenom varenda millimeter efter just nån liten hake, men ska leta vidare. Eller som du säger - det har 'limmat' ihop sig.
Tack!
Kati

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

hymer toa.jpg

Ser det ut så här? På min tidigare HYMER satt gångjärnen mot vägg och skärm till höger (mot toastol) och gångjärnet "mellan skärmarna" för utvikning till vänster. Var sitter det fast?

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Hittade en annan bild som kanske är bättre?
hymer toa.jpg

Ser ut som ett "snäppe" på väggen till vänster. Det skall säkert lossas på vänster sida först och sedan fällas ut.
Ser det ut så här?

F

F.d. 9171

Guest

Tack för de fina bilderna!
Jag ser 'snäppet' på din bild, men vi har ingen sådan. På fredag ska vi förhoppningsvis få hjälp i verkstaden (Tomelilla) och så ska jag meddela vad det var som jag inte hittat/eller varit fel. Känns som att väggarna vuxit ihop med väggen längst uppe i hörnet. Givetvis tänker jag mig att det finns nån spärr där, självklart, men hur jag än sökt så hittar jag inget. Den andra duschväggen som är svängd och ska rullas ut, den har ju en liten intryckare längst uppe vid taket för att kunna lossna så den är ju logisk. Ja ja - nu inväntar vi fredagen. Jobbar tyvärr långa dagar fram till dess och vi har ingen möjlighet att åka ut till åket innan dess.
Återkommer! Tack för bilderna dock, ska memorera, och själv ta några bilder som kanske kan komma till användning om nån annan råkar ut för samma sak.
Kati

Toppen