• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp fryser

F

F.d. 9156

Guest
Har Truma C6002 som helt plötsligt inte startar. Vad är fel? När jag sätter på värmen lyser den gröna lampa lite svagt och värmaren startar inte, men vrider jag på bara varmvatten lyser den gröna lampan kraftigt.
Snälla hjälp oss. Uffe
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Hjälp fryser

Staffan & Jeanette


På knapp där han slår på värmen. eller vid pannan kablarna går in där. har haft liknade problem. Efter att rört på kablar så funkar det allt, Allså glapp.
Lycka till
Önskar
Skoogis
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Hjälp fryser

Hej igen!
Efter en liten kall natt med 14 grader inne, så har jag letat efter säkringar på värmaren.
Men icke, har en Truma C6002 sitter i en Adriatik 2004. Har kontrollerat säkringar på el boxen för husbilen och dom är okey. Slå jag på värmen så lyser den gröna lampan svagt, men inget händer. Är det någon som har ett svar, annars får vi vända hemåt. Ha en bra helg, Uffe:wall:
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp fryser

Hej!

Förmodar att ni menar att pannan inte startar på gasol. Har tyvärr inget direkt tips om detta kanske jordningsfel? men pannan kanske värmer på el då kan ni ju ta in på camping om ni inte redan är på en sådan så slipper ni ju avbryta er resa.

Mvh Rolf
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Hjälp fryser

Hallå igen!

Har fullt kräm i bodelsbatteriet och har tyvärr inte el på våran värmare.
Får tacka ARCA-94 för sitt engagemang, men tyvärr så får vi nog frysa lite i natt igen.
Man är väl en Viking. Vi skall ta kontakt med Truma imorgon. Trevlig 1 maj på er. Uffe
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Hjälp fryser

Fortsättning följer, har varit i kontakt med Alde och därefter bytt kretskort,
men icke inte ett liv i pannan. Har nu beställt ny kabel och panel.
Det kommer att bli intressant och se om den kommer igång på lördag när jag skall
testa med dom nya grejorna.

Ha det Uffe
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Hjälp fryser

Hej igen!

Nu tänkte jag komma med lösningen på vårt problem. Det kan ju vara bra för andra som råkar ut för detta. Det var kabeln mellan elektronikkortet och manöverpanel som var
trasig. Nu har jag ett nytt elektronikkort, kabel och manöverpanel i bilen och värmen fungerar.

Ha en skön sommar
Uffe o Eva
 
Toppen